In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Bajtek dostał na urodziny komplet drewnianych klocków. Klocki są nierozróżnialne, mają kształt jednakowej wielkości sześcianów. Bajtek układa jeden klocek na drugim, tworząc w ten sposób słupki. Zbudował cały rządek takich słupków, jeden obok drugiego, w linii prostej. Słupki mogą mieć różne wysokości.
Tata Bajtka, Bajtazar, zadał mu zagadkę. Podał mu liczbę i poprosił, żeby tak poprzestawiał klocki, aby jak najwięcej kolejnych słupków miało wysokość przynajmniej klocków. Przy tym, klocki można przekładać tylko w określony sposób: klocek można wziąć tylko ze słupka, którego wysokość przekracza , i przełożyć na sąsiedni słupek. Podczas przekładania nie można tworzyć nowych słupków, klocki wolno przekładać tylko pomiędzy już istniejącymi.
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajdują się dwie liczby całkowite oddzielone pojedynczym odstępem: (), oznaczająca liczbę słupków, oraz (), oznaczająca liczbę pytań Bajtazara. Słupki są ponumerowane od do . W drugim wierszu znajduje się liczb całkowitych pooddzielanych pojedynczymi odstępami (). Liczba oznacza wysokość -tego słupka. W trzecim wierszu znajduje się liczb całkowitych pooddzielanych pojedynczymi odstępami (). Są to kolejne liczby , dla których należy rozwiązać zagadkę, czyli wyznaczyć największą możliwą liczbę kolejnych słupków o wysokości co najmniej , jakie można uzyskać za pomocą poprawnych przestawień przy tej wartości parametru .
Twój program powinien wypisać na standardowe wyjście liczb całkowitych pooddzielanych pojedynczymi odstępami - -ta z tych liczb powinna być odpowiedzią na zagadkę dla zadanego zestawu słupków oraz parametru .
Dla danych wejściowych:
5 6 1 2 1 1 5 1 2 3 4 5 6
poprawną odpowiedzią jest:
5 5 2 1 1 0
Autor zadania: Jacek Tomasiewicz.