W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Przedsiębiorstwo Bajtocki Lotek specjalizuje się w przeprowadzaniu gier liczbowych i loterii pieniężnych, wśród których największą popularnością cieszy się loteria o nazwie Gra w liczby. Również Bajtazar postanowił spróbować szczęścia w grze.
Kupon do Gry w liczby zawiera pozycji. Na każdej z nich można zakreślić jedną z liczb . Poniższy rysunek przedstawia przykładowe wypełnienie kuponu dla i :
Losowanie zwycięzców przeprowadza się przy pomocy maszyny losującej, w której znajduje się po kulek każdego z rodzajów , co daje łącznie kulek. W górnej części maszyny jest rozmieszczonych równomiernie otworów o średnicy mniejszej niż średnica kulki. W pewnym momencie losowania włączany jest mechanizm pneumatyczny, który powoduje, że do każdego z otworów przyssana zostaje jedna kulka. Wypisując kolejno liczby znajdujące się na wylosowanych kulkach, otrzymuje się ciąg złożony z liczb, stanowiący wynik losowania. Szczęśliwi właściciele kuponów, na których zakreślono taki właśnie ciąg liczb, zdobywają nagrodę główną - milion bajtalarów do podziału. Na rysunku przedstawiono wynik losowania, przy którym powyższy kupon uzyskałby główną nagrodę.
Bajtazar nabył kupon i zakreślił na nim liczb. Zanim jednak zdążył złożyć swój kupon w kolekturze, w mediach pojawił się przeciek, że losowanie w Grze w liczby nie jest do końca uczciwe. Zbadano bowiem, że kulki tego samego rodzaju - czyli z tą samą liczbą - odpychają się i nigdy nie ustawią się przy sąsiednich otworach w trakcie losowania (np. układ kulek przedstawiony na powyższym rysunku nie byłby możliwy).
Bajtazar, dowiedziawszy się o tym, postanowił zmienić ciąg liczb, który wskazał, tak aby żadne dwie kolejne liczby w ciągu nie były takie same. Żeby nie kusić losu, chciałby zmienić możliwie najmniej liczb w swoim ciągu. Pomóż Bajtazarowi ustalić, ile liczb musi zmienić.
Pierwszy wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite oraz (). Drugi wiersz zawiera ciąg liczb z zakresu . W ciągu tym występuje co najmniej jedna para sąsiadujących ze sobą takich samych liczb.
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać jedną liczbę całkowitą dodatnią - minimalną liczbę liczb w ciągu, które trzeba zmienić, tak aby żadne dwie takie same liczby nie występowały w nim obok siebie.
Dla danych wejściowych:
10 3 2 1 1 3 2 2 1 1 1 3
poprawną odpowiedzią jest:
3