In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Mały Jaś dostał od babci i dziadka prezent na urodziny. Jest nim pudełko pełne patyczków różnej długości i różnych kolorów. Jaś zastanawia się, czy z pewnych trzech patyczków z zestawu da się zbudować trójkąt o wszystkich bokach różnych kolorów. Jasia interesują tylko trójkąty niezdegenerowane, czyli takie o dodatnim polu.
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajduje się jedna liczba całkowita (
) -
jest to liczba różnych kolorów patyczków.
Kolory numerujemy od
do
.
W kolejnych wierszach znajdują się opisy patyczków poszczególnych kolorów.
W wierszu o numerze
znajdują się liczby całkowite pooddzielane pojedynczymi odstępami, opisujące patyczki koloru
.
Pierwsza z tych liczb,
(
), oznacza liczbę patyczków koloru
.
Po niej następuje
liczb całkowitych oznaczających długości patyczków.
Są to liczby całkowite dodatnie nie większe niż
.
Łączna liczba wszystkich patyczków nie przekracza
.
W testach wartych przynajmniej 30% punktów zachodzi dodatkowy warunek: sumaryczna liczba patyczków nie przekracza .
Twój program powinien wypisać (w pierwszym i jedynym wierszu standardowego wyjścia):
Dla danych wejściowych:
4 1 42 2 6 9 3 8 4 8 1 12
poprawną odpowiedzią jest:
3 8 4 12 2 9
natomiast dla danych:
3 1 1 1 2 1 3
poprawnym wynikiem jest:
NIE
Autor zadania: Michał Pilipczuk.