W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Jacek i Placek natknęli się na stadko zmarzniętych żółwi. Żółwie ustawione są w rzędzie, od lewej do prawej, przy czym niektóre stoją na nogach, a niektóre leżą na skorupie. Jest zbyt zimno, żeby żółwie mogły same się poruszać - nawet te, które stoją na nogach, nie uciekają.
Widząc to, chłopcy wpadli na pomysł, żeby zagrać w grę. Zacznie Jacek, a potem będą wykonywali ruchy na zmianę. W każdym ruchu należy odwrócić pewną liczbę żółwi (co najmniej jednego) na drugą stronę, przy czym są pewne ograniczenia:
Pomóż Jackowi stwierdzić, czy może wygrać tę grę, a jeśli tak, jaki ruch powinien wykonać.
Jedyny wiersz wejścia zawiera ciąg liter opisujących początkowy stan żółwi, od lewej do prawej.
Litera N
oznacza, że żółw stoi na nogach, a S
, że leży na skorupie.
Nie wszystkie żółwie leżą początkowo na skorupie.
Liczba liter będzie nie mniejsza niż i nie większa niż . W testach wartych punktów liczba liter nie przekroczy .
Jeśli grę może wygrać Jacek, należy wypisać stan żółwi po jednym z wygrywających ruchów Jacka, w takim samym formacie jak na wejściu. Jeśli Jacek nie może wygrać, należy wypisać jedno słowo NIE.
Dla danych wejściowych:
NSNNN
poprawnym wynikiem jest:
NSNNS
a dla danych wejściowych:
NSNNS
poprawnym wynikiem jest:
NIE
Autor zadania: Tomasz Czajka. Zadanie zainspirowane folklorem.