In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Bajtek znalazł ciekawą zabawkę.
Zabawka ta ma przycisków.
Nad każdym z
pierwszych przycisków znajduje się mały licznik, początkowo wskazujący zero.
Naciśnięcie przycisku pod licznikiem zwiększa wskazywaną przezeń liczbę o
.
Zabawka szybko by się Bajtkowi znudziła, gdyby nie kuriozalne działanie przycisku o numerze .
Po jego użyciu wszystkie
liczników zaczyna wskazywać największą z widocznych dotąd na zabawce wartości.
Na przykład, jeżeli
i kolejne liczniki wskazują liczby
, to po naciśnięciu przycisku
o numerze
wszystkie liczniki będą wskazywać
.
Wiedząc, które przyciski wybierał kolejno Bajtek, chcemy poznać wartości wszystkich liczników po zakończeniu zabawy.
Pierwszy wiersz standardowego wejścia zawiera dwie liczby całkowite ,
(
),
oznaczające kolejno liczbę liczników na zabawce i liczbę operacji wykonanych przez Bajtka.
Drugi wiersz wejścia zawiera
liczb całkowitych
(
),
oznaczających numery kolejnych przycisków wciskanych przez Bajtka.
Możesz założyć, że w testach wartych co najmniej punktów zachodzą dodatkowo warunki
.
Pierwszy i jedyny wiersz standardowego wyjścia powinien zawierać liczb całkowitych,
oddzielonych pojedynczymi odstępami, oznaczających wartości znajdujące się na kolejnych licznikach po zakończeniu zabawy.
Dla danych wejściowych:
5 7 3 4 4 6 1 4 4
poprawną odpowiedzią jest:
3 2 2 4 2
Dla danych wejściowych:
7 10 1 1 1 8 1 1 1 8 2 7
poprawną odpowiedzią jest:
6 7 6 6 6 6 7
Dla danych wejściowych:
8 10 1 9 2 9 3 9 4 9 5 9
poprawną odpowiedzią jest:
5 5 5 5 5 5 5 5
Autor zadania: Jacek Tomasiewicz