In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Gra w podwajanie to właściwie bardziej łamigłówka niż gra. Plansza do gry ma kształt prostokąta podzielonego na pola będące kwadratami jednostkowymi. Na początku niektóre pole zawierają żeton, a niektóre nie.
Celem gracza jest zgromadzenie jak największej liczby żetonów na jednym polu. Jedyny dostępny ruch polega na znalezieniu dwóch pól stykających się bokiem zawierających taką samą (dodatnią) liczbę żetonów i przełożeniu wszystkich żetonów z jednego z tych pól na drugie.
Napisz program, który mając daną początkową konfigurację planszy, dla każdego pola wyznaczy maksymalną liczbę żetonów, jakie gracz mógłby zgromadzić na tym polu.
Pierwszy wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite oraz
(
) oznaczające liczbę wierszy oraz liczbę kolumn planszy.
Każdy z kolejnych
wierszy zawiera ciąg
cyfr 0 lub 1.
Cyfra 1 oznacza pole zawierające żeton, a cyfra 0 - pole wolne.
Twój program powinien wypisać wierszy zawierających po
liczb całkowitych.
-ta liczba w
-tym wierszu powinna oznaczać maksymalną liczbę żetonów, jakie
gracz mógłby zgromadzić na polu położonym na przecięciu
-tego wiersza i
-tej kolumny,
zaczynając z podanej konfiguracji początkowej.
Dla danych wejściowych:
3 4 0111 1011 1011
poprawną odpowiedzią jest:
0 2 4 4 2 0 4 4 2 0 4 4
Powyższy przykład wyjaśnia, w jaki sposób na polu na przecięciu środkowego wiersza i ostatniej kolumny można
zgromadzić 4 żetony.
Autor zadania: Jakub Radoszewski.