In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Na porannym apelu w koszarach wszyscy przebywający tam żołnierze muszą ustawić się w szeregu. Nie mogą jednak stanąć w dowolnej kolejności, tylko od najwyższego do najniższego. Najwyższy może przy tym stać zarówno z lewej, jak i z prawej strony. Pomóż im wyznaczyć liczbę sposobów, na jakie mogą ustawić się poprawnie.
Dwa ustawienia żołnierzy uważamy za identyczne wtedy i tylko wtedy, gdy każdy żołnierz w obu ustawieniach ma tego samego sąsiada po lewej stronie (lub w obu nie ma go wcale) oraz w obu ustawieniach ma tego samego sąsiada po prawej stronie (lub w obu nie ma go wcale).
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita
(
), oznaczająca liczbę żołnierzy w koszarach.
Drugi wiersz wejścia zawiera
liczb całkowitych
(
), pooddzielanych pojedynczymi odstępami
i oznaczających wysokości kolejnych żołnierzy.
Twój program powinien wypisać w pierwszym i jedynym wierszu wyjścia cztery
ostatnie cyfry dziesiętne liczby ustawień żołnierzy w jednym rzędzie
w kolejności posortowanej względem ich wysokości.
Jeżeli wynik jest mniejszy niż , to należy wypisać
wszystkie jego cyfry.
Dla danych wejściowych:
7 2 3 1 4 4 5 2
poprawną odpowiedzią jest:
8
Uwaga: Możesz założyć, że w 50% testów jest spełniony warunek
.
Oto wszystkie poprawne ustawienia żołnierzy z przykładu (w nawiasach znajdują się wysokości żołnierzy, a poza nimi - ich numery, zgodne z kolejnością z wejścia):
3 (1), 1 (2), 7 (2), 2 (3), 4 (4), 5 (4), 6 (5)
3 (1), 7 (2), 1 (2), 2 (3), 4 (4), 5 (4), 6 (5)
3 (1), 1 (2), 7 (2), 2 (3), 5 (4), 4 (4), 6 (5)
3 (1), 7 (2), 1 (2), 2 (3), 5 (4), 4 (4), 6 (5)
6 (5), 4 (4), 5 (4), 2 (3), 1 (2), 7 (2), 3 (1)
6 (5), 5 (4), 4 (4), 2 (3), 1 (2), 7 (2), 3 (1)
6 (5), 4 (4), 5 (4), 2 (3), 7 (2), 1 (2), 3 (1)
6 (5), 5 (4), 4 (4), 2 (3), 7 (2), 1 (2), 3 (1)
Autor zadania: Marian M. Kędzierski.