W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Na porannym apelu w koszarach wszyscy przebywający tam żołnierze muszą ustawić się w szeregu. Nie mogą jednak stanąć w dowolnej kolejności, tylko od najwyższego do najniższego. Najwyższy może przy tym stać zarówno z lewej, jak i z prawej strony. Pomóż im wyznaczyć liczbę sposobów, na jakie mogą ustawić się poprawnie.
Dwa ustawienia żołnierzy uważamy za identyczne wtedy i tylko wtedy, gdy każdy żołnierz w obu ustawieniach ma tego samego sąsiada po lewej stronie (lub w obu nie ma go wcale) oraz w obu ustawieniach ma tego samego sąsiada po prawej stronie (lub w obu nie ma go wcale).
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita (), oznaczająca liczbę żołnierzy w koszarach. Drugi wiersz wejścia zawiera liczb całkowitych (), pooddzielanych pojedynczymi odstępami i oznaczających wysokości kolejnych żołnierzy.
Twój program powinien wypisać w pierwszym i jedynym wierszu wyjścia cztery ostatnie cyfry dziesiętne liczby ustawień żołnierzy w jednym rzędzie w kolejności posortowanej względem ich wysokości. Jeżeli wynik jest mniejszy niż , to należy wypisać wszystkie jego cyfry.
Dla danych wejściowych:
7 2 3 1 4 4 5 2
poprawną odpowiedzią jest:
8
Uwaga: Możesz założyć, że w 50% testów jest spełniony warunek .
Oto wszystkie poprawne ustawienia żołnierzy z przykładu (w nawiasach znajdują się wysokości żołnierzy, a poza nimi - ich numery, zgodne z kolejnością z wejścia):
3 (1), 1 (2), 7 (2), 2 (3), 4 (4), 5 (4), 6 (5)
3 (1), 7 (2), 1 (2), 2 (3), 4 (4), 5 (4), 6 (5)
3 (1), 1 (2), 7 (2), 2 (3), 5 (4), 4 (4), 6 (5)
3 (1), 7 (2), 1 (2), 2 (3), 5 (4), 4 (4), 6 (5)
6 (5), 4 (4), 5 (4), 2 (3), 1 (2), 7 (2), 3 (1)
6 (5), 5 (4), 4 (4), 2 (3), 1 (2), 7 (2), 3 (1)
6 (5), 4 (4), 5 (4), 2 (3), 7 (2), 1 (2), 3 (1)
6 (5), 5 (4), 4 (4), 2 (3), 7 (2), 1 (2), 3 (1)
Autor zadania: Marian M. Kędzierski.