In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Bajtek ma dużo klocków, którymi bardzo lubi się bawić. Niestety, ma do nich tylko jedno pudełko i to tak małe, że nie można zmieścić w nim wszystkich klocków.
Bajtek jest bardzo uporządkowanym chłopcem i nie lubi zostawiać bałaganu w swoim pokoju. Dlatego zawsze po zabawie pakuje klocki do pudełka i kładzie pudełko na półce.
Wszystkie klocki mają ten sam rozmiar, więc bez względu
na to, ile klocków wybierze, zawsze może zapakować ich do
pudełka co najwyżej .
Chciałby jednak, aby (w miarę możliwości) na podłodze pozostały
tylko lekkie klocki, więc zawsze próbuje zapakować do pudełka
cięższe.
Czasem jednak okazuje się, że pudełko jest dla niego zbyt ciężkie,
żeby położyć je na półce - Bajtek jest przecież tylko małym chłopcem!
Stara się więc zapakować do pudełka klocki o jak największej sumarycznej
masie, tak jednak, aby był w stanie je podnieść.
Bajtek ma już dość przepakowywania klocków tylko dlatego, że nie ma dość siły, aby podnieść pudełko. Poprosił więc Ciebie o napisanie programu, który powie mu, jak optymalnie upakować klocki.
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajdują się trzy liczby całkowite ,
oraz
(
,
,
) pooddzielane pojedynczymi
odstępami, oznaczające odpowiednio liczbę wszystkich klocków, maksymalną liczbę klocków,
które Bajtek może zmieścić w pudełku, oraz siłę Bajtka, tj. maksymalną masę pudełka,
jakie może on podnieść.
W drugim wierszu wejścia znajduje się liczb całkowitych
(
)
pooddzielanych pojedynczymi odstępami, oznaczających masy poszczególnych klocków.
Masę pudełka pomijamy (możesz przyjąć, że jest równa 0).
W pierwszym i jedynym wierszu standardowego wyjścia Twój program powinien wypisać
jedną liczbę całkowitą , oznaczającą maksymalną masę pudełka załadowanego klockami,
które może podnieść Bajtek.
Dla danych wejściowych:
3 2 5 1 3 6
poprawną odpowiedzią jest:
4
Wyjaśnienie do przykładu: Aby osiągnąć sumaryczną masę 4, Bajtek powinien włożyć do pudełka klocki o masach 1 oraz 3.
Autor zadania: Marian M. Kędzierski.