In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Myśląca bajtocka mrówka chodzi po krawędziach sześcianu ABCDEFGH:
Zastanawia się, na ile sposobów może przejść z zadanego wierzchołka sześcianu do wskazanego innego, przechodząc dokładnie po krawędziach (jeżeli mrówka zaczyna iść po danej krawędzi, to nigdy nie zawróci i kiedyś dojdzie do drugiego jej końca). Jeżeli mrówka przejdzie razy po tej samej krawędzi, to krawędź tą liczymy razy. Mrówka chciałaby, żeby jej trasa była ciekawa, to znaczy, jeżeli w pewnym momencie mrówka wejdzie po pewnej krawędzi do danego wierzchołka, to nie chciałaby wyjść z tego wierzchołka w kolejnym kroku po tej samej krawędzi.
Ponieważ mrówka potrafi jedynie liczyć od do , dla pewnego , to podaj jej tylko resztę z dzielenia przez liczby możliwych tras, spełniających powyższe warunki.
Napisz program który:
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się dwie wielkie litery i (, ), oddzielone pojedynczym odstępem i oznaczające wierzchołki początkowy i końcowy na trasie mrówki. Drugi wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite i (, ), oddzielone pojedynczym odstępem.
W pierwszym i jedynym wierszu standardowego wyjścia należy zapisać jedną liczbę całkowitą - resztę z dzielenia przez liczby ciekawych tras mrówki z wierzcholka do wierzchołka , złożonych z dokładnie krawędzi sześcianu.
A B 3 100poprawną odpowiedzią jest:
2
Autor zadania: Jakub Radoszewski.