In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at szkopul@fri.edu.pl.
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Myśląca bajtocka mrówka chodzi po krawędziach sześcianu ABCDEFGH:
Zastanawia się, na ile sposobów może przejść z zadanego wierzchołka
sześcianu do wskazanego innego, przechodząc dokładnie po krawędziach
(jeżeli mrówka zaczyna iść po danej krawędzi, to nigdy nie zawróci
i kiedyś dojdzie do drugiego jej końca). Jeżeli mrówka przejdzie
razy po tej samej krawędzi, to krawędź tą liczymy
razy.
Mrówka chciałaby, żeby jej trasa była ciekawa, to znaczy, jeżeli w pewnym
momencie mrówka wejdzie po pewnej krawędzi do danego wierzchołka, to
nie chciałaby wyjść z tego wierzchołka w kolejnym kroku po tej samej krawędzi.
Ponieważ mrówka potrafi jedynie liczyć od do
, dla pewnego
, to podaj jej tylko
resztę z dzielenia przez
liczby możliwych tras, spełniających
powyższe warunki.
Napisz program który:
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się dwie wielkie litery i
(
,
), oddzielone pojedynczym odstępem i
oznaczające wierzchołki początkowy i końcowy na trasie mrówki.
Drugi wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite
i
(
,
),
oddzielone pojedynczym odstępem.
W pierwszym i jedynym wierszu standardowego wyjścia należy zapisać jedną
liczbę całkowitą - resztę z dzielenia przez liczby ciekawych tras
mrówki z wierzcholka
do wierzchołka
, złożonych z dokładnie
krawędzi sześcianu.
A B 3 100poprawną odpowiedzią jest:
2
Autor zadania: Jakub Radoszewski.