In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Profesor Bajtych jest bajtnistrem Arytmetycznych Rzędów Modulo Arbitralne N.
Rzędem liczby modulo
nazywamy najmniejsze takie
,
że
jest podzielne przez
.
Pracownicy Bajtnisterstwa zmuszeni są do grania w trudną grę w celu określenia ich pensji.
Celem tej gry jest zapewnienie, by tylko osoby dobrze znające się na rzeczy zarabiały największe pieniądze.
Bajtych wybiera ciąg liczb
i
.
Pracownik dostaje do swojej wiadomości jedynie rzędy
modulo
.
Może on poprosić Bajtycha o wykonanie co najwyżej
operacji polegających na tym,
że przemnaża się wszystkie liczby w pewnym spójnym podciągu
przez jakąś liczbę
.
Bajtych płaci pracownikowi tyle B$, ile wynosi rząd sumy
modulo
po wykonaniu wszystkich operacji.
Po kilku miesiącach urzędnicy BARMAN zorientowali się, że Bajtych jest bardzo zachłanny.
W rzeczywistości wybiera on liczby i
dopiero po tym, jak
dostanie wszystkie operacje.
Twoim zadaniem jest napisanie programu, który zasugeruje, jakie operacje należy
wykonać, by Bajtych musiał nam zapłacić jak najwięcej.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu podana jest jedna liczba .
Drugi wiersz zawiera
liczb
,
.
Liczba
jest rzędem
modulo
.
Wynikiem ma być opis ciągu operacji.
W pierwszym wierszu ilość operacji .
W każdym z następnych
wierszy należy podać trzy liczby
,
i
, gdzie
.
Oznaczają one, że
-ta operacja polega na pomnożeniu wszystkich liczb od
do
przez
.
Dla danych wejściowych:
3 6 10 15
poprawną odpowiedzią jest:
3 2 3 6 1 1 5 3 3 5
Autor zadania: Jakub Pawlewicz.