In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Bituś i Bajtuś spędzają wakacje nad Morzem Bajtockim. Ale nawet na plaży, bardziej niż ciepły piasek i wysokie fale, interesują ich intelektualne rozrywki. Zgromadzili spory stosik okrągłych kamyków, które morze wyrzuciło na brzeg, i rozpoczęli nową grę. Zasady są bardzo proste. Bituś w pierwszym ruchu może zabrać dowolną niezerową liczbę kamyków, pod warunkiem że nie zabierze wszystkich. Następnie chłopcy (zaczynając od Bajtusia) wykonują naprzemiennie ruchy, a w każdym ruchu mogą zabrać taką niezerową liczbę kamyków (włączając w to zabranie całego stosiku), jaka nie była zabrana w żadnym poprzednim ruchu. Innymi słowy, w każdym ruchu należy zabrać inną liczbę kamyków. Przegrywa ten, kto nie może wykonać ruchu.
Mając daną liczbę kamyków na początku gry i zakładając, że obaj chłopcy grają optymalnie, sprawdź, czy grę wygra Bituś.
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita
(
), oznaczająca liczbę przypadków testowych do rozważenia.
W każdym z kolejnych wierszy znajduje się po jednej liczbie całkowitej
(
), która oznacza liczbę kamyków na początku gry.
Na wyjście należy wypisać dokładnie wierszy zawierających odpowiedzi
dla kolejnych przypadków testowych z wejścia.
Każdy wiersz powinien zawierać słowo TAK lub NIE, w zależności
od tego, czy Bituś wygra grę.
Dla danych wejściowych:
1 3
poprawną odpowiedzią jest:
NIE