In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Bajtazar jest niezwykle dumny ze swojej kolekcji rzadkich monet.
Zbierał je przez wiele lat, dbając o to, by żadne dwie nie były do siebie
podobne.
Obecnie ma monet ponumerowanych tak, że
-ta moneta ma rozmiar dokładnie
.
Jako że kolekcja Bajtazara ostatnio się powiększyła, był on zmuszony kupić
nowy klaser.
Jest w nim dokładnie przegród na monety, każda o określonym rozmiarze.
Oczywiście żadnej monety nie można włożyć do zbyt małej przegrody.
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by włożyć ją do przegrody większej.
Bajtazar zastanawia się teraz do których przegród włożyć poszczególne monety.
Po sprawdzeniu wielu kombinacji zaintrygowało go również pytanie, na ile
sposobów może zapełnić klaser.
Ponieważ liczba ta może być bardzo duża, Bajtazarowi wystarczy jej
reszta z dzielenia przez .
Napisz program, który zaspokoi jego ciekawość.
Pierwszy wiersz standardowego wejścia zawiera jedną liczbę całkowitą:
(
).
W następnym wierszu znajduje się
liczb całkowitych
(
)
pooddzielanych pojedynczymi odstępami. Liczba
mówi, jaką największą monetę
można włożyć do
-tej przegrody.
Możesz założyć, że w testach wartych co najmniej punktów zachodzi dodatkowo
warunek:
.
Twój program powinien wypisać na standardowe wyjście jedną liczbę
całkowitą - resztę z dzielenia liczby sposobów zapełnienia klasera
przez .
Dla danych wejściowych:
4 4 2 4 2
poprawną odpowiedzią jest:
4
Autor zadania: Michał Włodarczyk.