In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Nadszedł czas, by znowu pomalować mieszkanie. Bajtazar nie przepada za malowaniem, jednak zauważył, że pojemniki z farbą i pędzle wzbudziły żywe zainteresowanie wśród jego dzieci. Rozdał więc pędzle dzieciom i poprosił je o pomalowanie jednej ze ścian. Każde z dzieci pomalowało fragment w kształcie prostokąta o bokach równoległych lub prostopadłych do podłogi.
Niestety okazało się, że farba zakupiona przez Bajtazara nie jest najlepszej jakości, przez co dobrze wyglądają teraz jedynie te fragmenty ściany, które zostały pominięte przez co najwyżej jedno dziecko. Jaka jest łączna powierzchnia tych fragmentów?
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się liczba całkowita (
), oznaczająca liczbę dzieci Bajtazara.
Każdy z kolejnych wierszy opisuje obszar zamalowany przez jedno dziecko.
W
-tym spośród tych wierszy znajdują się cztery liczby całkowite
,
,
,
(
,
).
Oznaczają one, że
-te dziecko pomalowało obszar będący prostokątem, którego lewy dolny wierzchołek leży
w punkcie
, prawy górny wierzchołek leży w punkcie
,
a boki są równoległe do osi układu współrzędnych.
Twój program powinien wypisać na wyjście jedną liczbę całkowitą - powierzchnię tej części ściany, która
nie wymaga dalszego malowania, to znaczy została pomalowana przez co najmniej dzieci.
Dla danych wejściowych:
3 0 0 5 5 1 0 2 5 0 1 6 3
poprawną odpowiedzią jest:
13
Wyjaśnienie do przykładu: Do wyniku wliczają się obszary zamalowane na rysunku ciemniejszym i najciemniejszym kolorem.
Autor zadania: Jakub Łącki.