In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Gra w kości jest grą dwuosobową, w pełni losową. W ostatnim czasie zdobywa ona w Bajtocji rosnącą popularność. W stolicy tego kraju istnieje nawet specjalny klub dla jej wielbicieli. Bywalcy klubu przyjemnie spędzają czas rozmawiając ze sobą i od czasu do czasu rozgrywają partyjkę swojej ulubionej gry z losowo napotkanym graczem. Osoby, które wygrają najwięcej rozgrywek danego dnia zyskują miano szczęściarza. Zdarza się, że wieczór w klubie upływa w spokojnej atmosferze i rozgrywanych jest niewiele partii. Wtedy nawet jedna wygrana może wystarczyć aby zostać szczęściarzem.
Pewnego razu ten zaszczytny tytuł wywalczył sobie straszny pechowiec Bajtazar. Był on tym tak zaskoczony, że całkowicie zapomniał ile partii wygrał. Zastanawia się teraz, jak wielkie było jego szczęście i czy może pech go wreszcie opuścił. Wie kto z kim i ile partii grał tego wieczora. Nie wie jednak jakie były wyniki. Bajtazar chce wiedzieć jaka najmniejsza liczba wygranych partii mogła dawać tytuł szczęściarza. Pomóż zaspokoić ciekawość Bajtazara!
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się para liczb całkowitych i oddzielonych pojedynczym odstępem, , ; oznacza liczbę graczy, a liczbę rozgrywek. Gracze są ponumerowani od do . W kolejnych wierszach znajdują się pary numerów graczy, oddzielone pojedynczym odstępem, opisujące ciąg rozgrywek. Ta sama para może pojawiać się wiele razy w podanym ciągu.
Pierwszy wiersz wyjścia powinien zawierać znalezioną liczbę . Dla każdej pary numerów graczy , podanej w -tym wierszu wejścia, w -tym wierszu wyjścia powinna pojawić się liczba gdy gracz o numerze wygrywa z graczem o numerze w znalezionym układzie wyników rozgrywek, lub w przeciwnym przypadku.
Dla danych wejściowych:
4 4 1 2 1 3 1 4 1 2
poprawną odpowiedzią jest:
1 0 0 0 1
Autor zadania: Łukasz Kowalik.