In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at szkopul@fri.edu.pl.
If you are familiar with IRC chat, the support team is also reachable on PIRC network (irc.pirc.pl
) in #szkopul
channel. If you are not, just use email.
Please do not ask us things like "how to solve task XYZ?".
Please remember that the support team has to sleep sometimes or go to work in real life.
Grupa dzieci przyszła do sklepu z zabawkami. Każde z nich chciałoby sobie kupić pewną liczbę balonów. Dzieci lubią urozmaicenie - żadne z nich nie chciałoby mieć dwóch balonów tego samego koloru. Pomóż sprzedawcy sprawdzić, czy przy aktualnym stanie sklepu da się zrealizować zamówienia wszystkich przybyłych dzieci.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się dwie liczby całkowite oraz
(
,
), oddzielone pojedynczym
odstępem i oznaczające liczbę różnych kolorów balonów, jakie znajdują się
w sklepie oraz liczbę przybyłych dzieci.
Drugi wiersz wejścia zawiera
liczb całkowitych
(
dla
), pooddzielanych pojedynczymi
odstępami i oznaczających liczby balonów w poszczególnych kolorach.
Trzeci wiersz wejścia zawiera
liczb całkowitych
(
dla
), pooddzielanych pojedynczymi
odstępami i oznaczających zamówienia poszczególnych dzieci;
oznacza, że
-te dziecko chciałoby kupić
balonów, wszystkie w różnych
kolorach.
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać jedno słowo TAK, jeżeli da się zrealizować zamówienia wszystkich dzieci, albo NIE w przeciwnym wypadku.
Dla danych wejściowych:
4 3 3 2 1 3 1 3 4
poprawną odpowiedzią jest:
TAK
natomiast dla danych:
4 3 3 2 1 3 1 4 4
poprawnym wynikiem jest:
NIE
Autor zadania: Jakub Radoszewski.