In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
San Bajcisko to pięknie położone nadmorskie miasto. Składa się ono z niewielkich, ale gęsto zaludnionych wysp, ponumerowanych od do . Pewne pary wysp są połączone mostami, którymi poprowadzono dwukierunkowe drogi. Każda para wysp może być połączona co najwyżej jednym mostem. Z każdej wyspy San Bajciska można dotrzeć do dowolnej innej, przemieszczając się pomiędzy wyspami wyłącznie za pomocą mostów.
Bajtazar i Bajtek wybierają się na przejażdżkę rowerową po San Bajcisku. Swoją wycieczkę zaczną na wyspie nr 1. Chcą zwiedzić miasto, przejeżdżając każdym mostem dokładnie raz, i zakończyć podróż na wyspie nr . Niestety, w wycieczce będzie im przeszkadzał... wiatr. Otóż na każdym moście strasznie wieje, co w różnym stopniu może utrudniać przejazd rowerowy mostem w jedną bądź w drugą stronę. Dla uproszczenia zakładamy, że przy ustalonym kierunku przejazdu przez dany most siła wiatru jest stała.
Pomóż Bajtazarowi i Bajtkowi znaleźć taką trasę spełniającą ich wymagania, po przejechaniu której będą najmniej zmęczeni. Jako miarę tego, na ile trasa jest męcząca, przyjmujemy maksymalną siłę wiatru, z jaką nasi bohaterowi będą musieli zmagać się na trasie.
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajdują się dwie liczby całkowite oddzielone pojedynczym odstępem: oraz (, ), oznaczające odpowiednio liczbę wysp oraz liczbę mostów w San Bajcisku. Wyspy są ponumerowane od 1 do , a mosty od 1 do . W kolejnych wierszach znajdują się opisy mostów. -szy wiersz zawiera cztery liczby całkowite , , , (, , ), pooddzielane pojedynczymi odstępami. Liczby te opisują most nr łączący wyspy o numerach oraz . Siła wiatru, jaki przeszkadza w trakcie przejazdu rowerem z wyspy do , to ; jeżeli zaś przejechać tym samym mostem z wyspy do , to przeszkadzający wiatr będzie miał siłę .
Jeżeli nie istnieje żadna trasa spełniająca wymagania naszych bohaterów, to pierwszy i jedyny wiersz standardowego wyjścia powinien zawierać jedno słowo NIE. W przeciwnym przypadku wyjście powinno składać się z dwóch wierszy, opisujących najmniej męczącą trasę wycieczki po San Bajcisku. Pierwszy z nich powinien zawierać jedną liczbę całkowitą: największą siłę wiatru, jaki będzie wiał w trakcie wycieczki. Właśnie tę liczbę należy zminimalizować. W drugim wierszu powinno znaleźć się liczb całkowitych, pooddzielanych pojedynczymi odstępami i oznaczających numery mostów, którymi kolejno przejeżdża się na najmniej męczącej trasie.
Jeśli istnieje więcej niż jedna poprawna odpowiedź, Twój program powinien wypisać dowolną z nich.
Dla danych wejściowych:
4 4 1 2 2 4 2 3 3 4 3 4 4 4 4 1 5 4
poprawną odpowiedzią jest:
4 4 3 2 1
Wyjaśnienie do przykładu: Optymalna trasa Bajtazara i Bajtka ma postać: . Maksymalna siła wiatru na tej trasie wynosi .
Autorzy zadania: Szymon Acedański, Jakub Radoszewski.