W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Poszukiwacze skarbów zdobyli mapę zamku, w którego podziemiach znajduje się olbrzymi skarb. Mapa jest naniesiona na siatkę kwadratową, której węzły mają współrzędne całkowite. Lewy dolny róg (węzeł) siatki ma współrzędne , a przeciwległy, prawy górny róg — współrzędne . Na mapie zamek ma kształt wielokąta, którego boki leżą na liniach siatki. Kolejne dwa boki wielokąta są zawsze prostopadłe. Brzeg tego wielokąta jest łamaną zamkniętą zwykłą, tzn. każdy jej wierzchołek należy do dokładnie dwóch odcinków łamanej, a każdy inny punkt — do jednego. Odcinki linii tworzących siatkę zawarte w wielokącie, w tym także każdy bok wielokąta, przedstawiają odcinki podziemnych korytarzy zamku. W jednym z węzłów (tzn. na przecięciu linii siatki), należącym do wielokąta zaznaczony jest punkt wejścia do podziemi, a w innym węźle również należącym do wielokąta — punkt, w którym ukryty jest skarb.
Chcemy obliczyć długość najkrótszej drogi podziemnymi korytarzami zamku od punktu wejścia do podziemi do punktu, w którym ukryty jest skarb. Przyjmujemy, że jednostką długości jest długość boku pojedynczej kratki na siatce.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu standardowego wejścia jest zapisana jedna liczba całkowita z zakresu — jest to liczba wierzchołków wielokąta przedstawiającego zamek. W każdym z kolejnych wierszy są zapisane dwie liczby całkowite z zakresu oddzielone pojedynczym odstępem — są to współrzędne kolejnego wierzchołka wielokąta.
Następnie, w przedostatnim wierszu pliku są zapisane w takim samym formacie współrzędne punktu wejścia do podziemi, a w ostatnim wierszu współrzędne punktu położenia skarbu.
W pierwszym i jedynym wierszu standardowego wyjścia należy zapisać jedną liczbę całkowitą — długość najkrótszej drogi od punktu wejścia do podziemi do punktu w którym ukryty jest skarb.
Dla danych wejściowych:
10 9 6 9 2 12 2 12 9 2 9 2 1 8 1 8 3 4 3 4 6 11 5 3 1
poprawną odpowiedzią jest:
14
Autor zadania: Krzysztof Diks.