Dzieci ustawiły się w kółko i bawią się w wyliczankę.
Dzieci są ponumerowane od 
 do 
 w ten sposób, że
(dla 
) na lewo od dziecka nr 
 stoi dziecko nr
, a na lewo od dziecka nr 
 stoi dziecko nr 
.
Dziecko, "na które wypadnie" w wyliczance, wypada z kółka.
Wyliczanka jest powtarzana, aż nikt nie zostanie w kółku. Zasady wyliczanki są następujące:
.
    Każdą kolejną wyliczankę zaczyna dziecko stojące na lewo od dziecka, które ostatnio wypadło z kółka.
 sylab. Dziecko, które zaczyna wyliczankę,
    mówi pierwszą jej sylabę; dziecko stojące na lewo od niego mówi drugą sylabę, kolejne dziecko trzecią itd.
    Dziecko, które mówi ostatnią sylabę wyliczanki, wypada z kółka. 
Obserwujemy dzieci bawiące się w wyliczankę i widzimy, w jakiej kolejności wypadają one z kółka. Na podstawie tej informacji próbujemy odgadnąć, z ilu sylab składa się wyliczanka.
Napisz program, który:
, dla której dzieci bawiąc się w 
    
-sylabową wyliczankę będą wypadać z kółka w zadanej kolejności, lub stwierdzi,
    że takie 
 nie istnieje,
 lub słowo NIE w przypadku,
    gdy takie 
 nie istnieje. W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajduje się jedna dodatnia liczba całkowita
, 
. W drugim wierszu znajduje się 
liczb całkowitych pooddzielanych pojedynczymi odstępami - 
-ta liczba określa, jako które z kolei dziecko nr 
 wypadło z kółka.
Twój program powinien zapisać w pierwszym i jedynym wierszu standardowego wyjścia jedną liczbę całkowitą:
najmniejszą liczbę (
) sylab, jakie może mieć wyliczanka, lub jedno słowo NIE, jeśli taka liczba nie istnieje.
Dla danych wejściowych:
4 1 4 2 3
poprawną odpowiedzią jest:
5
Autor zadania: Jakub Pawlewicz.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.