Kolejny deszczowy dzień. Paweł i Gaweł znów byli zmuszeni do pozostania w domu. W związku z brakiem zajęć postanowili wymyślić jakąś grę.
  Paweł wpadł na genialny pomysł. Na kartce papieru narysował 
 pól.
  Na każdym polu znajdowały się dwie liczby - pierwsza z nich była numerem pola
  (liczba naturalna od 
 do 
, pola miały parami różne numery), a druga jego
  wartością (liczba całkowita od 
 do 
). Na polu numer 
 umieścił pionek.
  Zadaniem gracza było wykonywanie kolejnych ruchów, polegających na rzucie
  sześcienna kostką (z numerami od 
 do 
 napisanymi na ściankach) oraz
  przesuwaniu pionka o wskazaną liczbę oczek. Gra kończyła się, kiedy pionek
  stanął na pole o numerze 
. Wynikiem, jaki uzyskał gracz, była suma wartości
  pól na jakich stał pionek.
Po rozegraniu kilku partii Paweł i Gaweł otrzymali kilka różnych wyników, jednak nie wiedzieli czy któryś z nich był największym możliwym do uzyskania. Zadzwonili więc do Ciebie, utalentowanego informatyka, abyś napisał program, który dla danej planszy obliczy maksymalny możliwy do uzyskania wynik.
  Pierwszy wiersz standardowego wejścia zawiera jedną liczbę całkowitą
  
 (
) oznaczającą liczbę pól na planszy. Drugi wiersz zawiera
  
 liczb całkowitych 
, 
, ..., 
 (
),
  gdzie 
 oznacza wartość 
-tego pola.
Pierwszy i jedyny wiersz standardowego wyjścia powinien zawierać jedną liczbę całkowitą, oznaczającą maksymalny możliwy do uzyskania wynik na danej planszy.
Dla danych wejściowych:
4 1 2 -1 1
poprawną odpowiedzią jest:
4
Autor zadania: Dariusz Sosnowski.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.