All messages

Ogólne: Reklamacje | Ankiety | Gala Finałowa

Publiczne ogłoszenie

Drodzy Uczestnicy, przypominamy, że zgodnie z pkt. 49 Regulaminu: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-2023-regulamin/ możecie składać reklamacje (na adres e-mail: [email protected]), tylko do wtorku, 21 lutego do 23:59. Reklamacje złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone. Dziękujemy za wypełnianie ankiety :) Możecie ją wypełniać jeszcze do czwartku, 23 lutego do 23:59. Zachęcamy, do wygrania są koszulki! Zapraszamy serdecznie na Galę Finałową w piątek o 18:00. Będą podziękowania, będą nagrody, będą goście i nie tylko... Dziękujemy za udział! Do zobaczenia na piątkowej Gali Komitet Główny Mistrza Programowania

> Drodzy Uczestnicy, > > przypominamy, że zgodnie z pkt. 49 Regulaminu: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-2023-regulamin/ > możecie składać reklamacje (na adres e-mail: [email protected]), > tylko do wtorku, 21 lutego do 23:59. > Reklamacje złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone. > > Dziękujemy za wypełnianie ankiety :) > Możecie ją wypełniać jeszcze do czwartku, 23 lutego do 23:59. > Zachęcamy, do wygrania są koszulki! > > Zapraszamy serdecznie na Galę Finałową w piątek o 18:00. > Będą podziękowania, będą nagrody, będą goście i nie tylko... > > Dziękujemy za udział! > Do zobaczenia na piątkowej Gali > Komitet Główny Mistrza Programowania

Staw (r5e): Poprawka do treści

Publiczne ogłoszenie

W treści były podane złe limity na q. Zostały już poprawione (10^6 zamiast 3*10^5). Najmocniej przepraszam za zamieszanie. Maciek

> W treści były podane złe limity na q. > Zostały już poprawione (10^6 zamiast 3*10^5). > > Najmocniej przepraszam za zamieszanie. > > Maciek

Ogólne: Mistrz Programowania 2023 dobiega końca...

Publiczne ogłoszenie

Mistrz Programowania 2023 kończy się 20 lutego o 23:59:59. Dziękujemy Wam za udział. Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście, ale też nauczyliście czegoś nowego. W tym miejscu, zapraszamy do obejrzenia Gali Finałowej: https://youtu.be/2F0pL7Db5So Odbędzie się ona w piątek, 24 lutego o godzinie 18:00. Przypominamy, że podczas Gali, wśród osób, które wypełniły ankietę, wybierzemy 5, które dostaną koszulki. Wkrótce pojawią się tekstowe omówienia wszystkich zadań z rund od I do V. Zachęcamy by walczyć do końca! Zostało jeszcze 36 godzin. Powodzenia i do zobaczenia na Gali Komitet Główny Mistrza Programowania

> Mistrz Programowania 2023 kończy się 20 lutego o 23:59:59. > > Dziękujemy Wam za udział. Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście, ale też nauczyliście czegoś nowego. > W tym miejscu, zapraszamy do obejrzenia Gali Finałowej: https://youtu.be/2F0pL7Db5So > Odbędzie się ona w piątek, 24 lutego o godzinie 18:00. > > Przypominamy, że podczas Gali, wśród osób, które wypełniły ankietę, wybierzemy 5, które dostaną koszulki. > > Wkrótce pojawią się tekstowe omówienia wszystkich zadań z rund od I do V. > > Zachęcamy by walczyć do końca! > Zostało jeszcze 36 godzin. > > Powodzenia i do zobaczenia na Gali > Komitet Główny Mistrza Programowania

Ogólne: Maksymalna liczba punktów tylko do niedzieli | Ankieta

Publiczne ogłoszenie

Przypominamy, że maksymalną liczbę punktów za Rundę IV możecie zdobyć jeszcze przez 60h, czyli tylko do 19.02 do godziny 23:59:59. Rozwiązania zadań z Rundy IV wysłane po niedzieli, będą liczone do rankingu x0.5. Natomiast do końca MP2023 zostało tylko 84h! Ponadto przypominamy o wypełnianiu ankiety: https://forms.gle/JmhKPo3RXSgv2yhv9 Wśród osób, które wypełnią ankietę wybierzemy 5 osób, które dostaną koszulki Mistrza Programowania 2023!

> Przypominamy, że maksymalną liczbę punktów za Rundę IV możecie zdobyć jeszcze przez 60h, czyli tylko do 19.02 do godziny 23:59:59. > > Rozwiązania zadań z Rundy IV wysłane po niedzieli, będą liczone do rankingu x0.5. > > Natomiast do końca MP2023 zostało tylko 84h! > > Ponadto przypominamy o wypełnianiu ankiety: https://forms.gle/JmhKPo3RXSgv2yhv9 > Wśród osób, które wypełnią ankietę wybierzemy 5 osób, > które dostaną koszulki Mistrza Programowania 2023!

Ogólne: Brak wyników niektórych zgłoszeń

Publiczne ogłoszenie

Drodzy Uczestnicy, w poniedziałek wieczorem pojawił się problem po stronie Szkopuła podczas zgłaszania zadań - czasem zgłoszenie nie było oceniane lub miało status System Error. Problem został naprawiony jeszcze w poniedziałek. Zgłoszenia zostały ponownie ocenione, a Wasze wyniki powinny już się pojawić w https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2023/submissions/

> Drodzy Uczestnicy, > > w poniedziałek wieczorem pojawił się problem po stronie Szkopuła podczas zgłaszania zadań - czasem zgłoszenie nie było oceniane lub miało status System Error. > Problem został naprawiony jeszcze w poniedziałek. > Zgłoszenia zostały ponownie ocenione, a Wasze wyniki powinny już się pojawić w https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2023/submissions/

Ogólne: Runda V

Publiczne ogłoszenie

Podpisujesz swoje kody? Zobacz, jak robi to Kacper! Tęsknisz za dniami, kiedy o 20:00 było jeszcze widno? My też! Weźmiesz udział w Mistrzu Programowania 2024? Dbasz o środowisko? Każdy, nawet drobny gest się liczy! Dostęp do wody na nowej działce Bajtka to podSTAWa! To wszystko w ostatniej, piątej rundzie. Zobacz, co czeka Cię w Mistrzu Programowania 2024 - przeczytaj zadanie: https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2023/p/r5c/. A może Ty masz jakieś propozycje? Zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety znajdującej się w treści. Wśród osób, które wypełnią ankietę wybierzemy 5 osób, które dostaną koszulki Mistrza Programowania 2023! Uwaga! Runda V trwa tylko do 20 lutego. Od północy zgłoszenia do Rundy III liczą się do rankingu ×0.5. Maksymalną liczbę punktów z Rundy IV można zdobyć jeszcze przez tydzień, do 19 lutego. Powodzenia!

> Podpisujesz swoje kody? Zobacz, jak robi to Kacper! > Tęsknisz za dniami, kiedy o 20:00 było jeszcze widno? My też! > Weźmiesz udział w Mistrzu Programowania 2024? > Dbasz o środowisko? Każdy, nawet drobny gest się liczy! > Dostęp do wody na nowej działce Bajtka to podSTAWa! > > To wszystko w ostatniej, piątej rundzie. > > Zobacz, co czeka Cię w Mistrzu Programowania 2024 - przeczytaj zadanie: > https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2023/p/r5c/. > A może Ty masz jakieś propozycje? > Zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety znajdującej się w treści. > > Wśród osób, które wypełnią ankietę wybierzemy 5 osób, > które dostaną koszulki Mistrza Programowania 2023! > > Uwaga! > Runda V trwa tylko do 20 lutego. > > Od północy zgłoszenia do Rundy III liczą się do rankingu ×0.5. > Maksymalną liczbę punktów z Rundy IV można zdobyć jeszcze przez tydzień, do 19 lutego. > > Powodzenia!

Ogólne: Maksymalna liczba punktów tylko do niedzieli

Publiczne ogłoszenie

Przypominamy, że maksymalną liczbę punktów za Rundę III możecie zdobyć jeszcze przez 60h, czyli tylko do 12.02 do godziny 23:59:59. Rozwiązania zadań z Rundy III wysłane po niedzieli, będą liczone do rankingu x0.5.

> Przypominamy, że maksymalną liczbę punktów za Rundę III możecie zdobyć jeszcze przez 60h, czyli tylko do 12.02 do godziny 23:59:59. > > Rozwiązania zadań z Rundy III wysłane po niedzieli, będą liczone do rankingu x0.5.

Ogólne: Limity

Publiczne ogłoszenie

r4a: 0.5s 256MB r4b: 0.5s 256MB r4c: 2s (8s Python) 128MB r4d: 1s (5s Python) 512MB r4e: 1s (5s Python) 64MB

> r4a: 0.5s 256MB > r4b: 0.5s 256MB > r4c: 2s (8s Python) 128MB > r4d: 1s (5s Python) 512MB > r4e: 1s (5s Python) 64MB

Asystent (r4c): Dodatkowy test przykładowy

Publiczne ogłoszenie

Do zadania dodany został dodatkowy test przykładowy (niepunktowany) opisany w treści. Dodatkowo doprecyzowano w treści ograniczenie na n. Pozostałe elementy zadania (limity, testy główne) pozostają bez zmian.

> Do zadania dodany został dodatkowy test przykładowy (niepunktowany) opisany w treści. Dodatkowo doprecyzowano w treści ograniczenie na n. > > Pozostałe elementy zadania (limity, testy główne) pozostają bez zmian.

Ogólne: Runda IV

Publiczne ogłoszenie

Jak znaleźć ponad 24 godziny w jednej dobie? Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz... Czy Bajtek odnajdzie się na stanowisku asystenta w firmie Janusz&Syn? Korzystasz z autokorekty? Napisz własną! Bajtek nie lubi się powtarzać! To wszystko w czwartej rundzie. Zapraszamy do zmierzenia się z zadaniami tej rundy! Runda IV trwa do 19 lutego. Od północy zgłoszenia do Rundy II liczą się do rankingu ×0.5. Maksymalną liczbę punktów z Rundy III można zdobyć jeszcze przez tydzień, do 12 lutego. Powodzenia! PS. Czy wiesz, że Bajtek nie lubi się powtarzać?

> Jak znaleźć ponad 24 godziny w jednej dobie? > Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz... > Czy Bajtek odnajdzie się na stanowisku asystenta w firmie Janusz&Syn? > Korzystasz z autokorekty? Napisz własną! > Bajtek nie lubi się powtarzać! > > To wszystko w czwartej rundzie. > Zapraszamy do zmierzenia się z zadaniami tej rundy! > > Runda IV trwa do 19 lutego. > > Od północy zgłoszenia do Rundy II liczą się do rankingu ×0.5. > Maksymalną liczbę punktów z Rundy III można zdobyć jeszcze przez tydzień, do 12 lutego. > > Powodzenia! > > PS. > Czy wiesz, że Bajtek nie lubi się powtarzać?

Ogólne: Limity

Publiczne ogłoszenie

Limity na rundę 3: id C++ Python Pamięć r3a 0.5s 0.5s 256MB r3b 1.5s 9s 256MB r3c 1s 4s 64MB r3d 1s 4s 64MB r3e 2s 2s 128MB

> Limity na rundę 3: > > id C++ Python Pamięć > r3a 0.5s 0.5s 256MB > r3b 1.5s 9s 256MB > r3c 1s 4s 64MB > r3d 1s 4s 64MB > r3e 2s 2s 128MB

Ogólne: Przedłużenie rundy

Publiczne ogłoszenie

W niedzielę wieczorem mieliśmy problemy techniczne, przez co część z was nie mogła wrzucić zadań które miała już naklepane do rundy 1. Dlatego postanowiliśmy przedłużyć rundę 1 do końca środy 01.02.2023. Wszystkie wasze zgłoszenia do rundy 1 wysłane po niedzieli, do teraz powinny zostać zaktualizowane na mnożnik x1 zamiast x0.5, jeżeli tak się nie stanie, wyślijcie ten sam kod drugi raz to powinno zadziałać. Od czwartku włącznie runda 1 będzie zakończona, czyli przypominam zadania będzie można wysyłać ale do rankingu będzie się liczyła tylko połowa waszych punktów z tych zgłoszeń. Pozostałe rundy pozostają bez zmian. Maciek

> W niedzielę wieczorem mieliśmy problemy techniczne, przez co część z was nie mogła wrzucić zadań które miała już naklepane do rundy 1. > Dlatego postanowiliśmy przedłużyć rundę 1 do końca środy 01.02.2023. > > Wszystkie wasze zgłoszenia do rundy 1 wysłane po niedzieli, do teraz powinny zostać zaktualizowane na mnożnik x1 zamiast x0.5, jeżeli tak się nie stanie, wyślijcie ten sam kod drugi raz to powinno zadziałać. > > Od czwartku włącznie runda 1 będzie zakończona, czyli przypominam zadania będzie można wysyłać ale do rankingu będzie > się liczyła tylko połowa waszych punktów z tych zgłoszeń. Pozostałe rundy pozostają bez zmian. > > Maciek

Platforma (r3e): Odp: Liczby

Publiczne ogłoszenie

> Czy te spadajace liczby zawsze sa liczbami calkowitymi? Tak. Treść została doprecyzowana o tą informację.

> > Czy te spadajace liczby zawsze sa liczbami calkowitymi? > > Tak. > Treść została doprecyzowana o tą informację.

Ogólne: Runda III

Publiczne ogłoszenie

Ile ruchów wystarczy, by Chuck Norris wygrał partię szachów? "Szczytem umiejętności jest pokonanie przeciwnika bez walki" - czyje to słowa? Jaką nazwę będzie miała 10435-ta kolumna w Excelu? Potrafisz rozszyfrować: 1615231542651491? Czy ślimaki znają matematykę? Jesteś ciekaw jaka jest odpowiedź na te pytania? Zapraszamy do zmierzenia się z zadaniami trzeciej rundy! Runda III trwa do 12 lutego. Od północy zgłoszenia do Rundy I będą liczyły się do rankingu ×0.5. Maksymalną liczbę punktów z Rundy II można zdobyć jeszcze przez tydzień, do 5 lutego. Powodzenia!

> Ile ruchów wystarczy, by Chuck Norris wygrał partię szachów? > "Szczytem umiejętności jest pokonanie przeciwnika bez walki" - czyje to słowa? > Jaką nazwę będzie miała 10435-ta kolumna w Excelu? > Potrafisz rozszyfrować: 1615231542651491? > Czy ślimaki znają matematykę? > > Jesteś ciekaw jaka jest odpowiedź na te pytania? > Zapraszamy do zmierzenia się z zadaniami trzeciej rundy! > > Runda III trwa do 12 lutego. > > Od północy zgłoszenia do Rundy I będą liczyły się do rankingu ×0.5. > Maksymalną liczbę punktów z Rundy II można zdobyć jeszcze przez tydzień, do 5 lutego. > > Powodzenia!

Ogólne: Maksymalna liczba punktów tylko do niedzieli

Publiczne ogłoszenie

Przypominamy, że maksymalną liczbę punktów za Rundę I możecie zdobyć tylko do 29.01 do godziny 23:59:59. Rozwiązania zadań z Rundy I wysłane po niedzieli, będą liczone do rankingu x0.5.

> Przypominamy, że maksymalną liczbę punktów za Rundę I możecie zdobyć tylko do 29.01 do godziny 23:59:59. > > Rozwiązania zadań z Rundy I wysłane po niedzieli, będą liczone do rankingu x0.5.

Dąb Bajtek (r2e): Treść

Publiczne ogłoszenie

Ponieważ było dużo pytań o to, zaktualizowałem treść aby było jasne która operacja ile kosztuje. Maciek

> Ponieważ było dużo pytań o to, > zaktualizowałem treść aby było jasne która operacja ile kosztuje. > > Maciek

Dąb Bajtek (r2e): Odp: Koszty ruchów

Publiczne ogłoszenie

Ruchy po krawędziach kosztują 1h. Wszystko inne jest darmowe. Maciek

> Ruchy po krawędziach kosztują 1h. > Wszystko inne jest darmowe. > > Maciek

Puzzle (r2d): Odp: Czy bitek może zamówić puzzle pierwszego typu ?

Publiczne ogłoszenie

Nie, Bajtek zamawia tylko puzzle obramowania.

> Nie, Bajtek zamawia tylko puzzle obramowania.

Ogólne: Limity

Publiczne ogłoszenie

Limity na rundę drugą: r2a: 0.5s 64MB r2b: 2s 64MB r2c: 2s 256MB r2d: 4s 256MB r2e: 8s 256MB Limity Pythonowe: r2a: 0.5s r2b: 2s r2c: 6s r2d: 16s r2e: 16s

> Limity na rundę drugą: > r2a: 0.5s 64MB > r2b: 2s 64MB > r2c: 2s 256MB > r2d: 4s 256MB > r2e: 8s 256MB > > Limity Pythonowe: > r2a: 0.5s > r2b: 2s > r2c: 6s > r2d: 16s > r2e: 16s

Ogólne: Runda II

Publiczne ogłoszenie

Ile bugów przybędzie po "poprawce" programisty? Czy na marginesie książki można napisać twierdzenie? Wymyślony tydzien temu przepis robi niezłe zamieszanie! Czy Bajtek nauczy się układać puzzle? Dąb Bajtek - jeden z najstarszych w Bajtocji dębów - został zainfekowany! Pomożesz go ocalić? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w rundzie II, która trwa do 5 lutego. Przypominamy, że Runda I trwa jeszcze tydzień, potem zgłoszenia do Rundy I będą liczone do rankingu ×0.5. Powodzenia! Jury konkursu Mistrz Programowania

> Ile bugów przybędzie po "poprawce" programisty? > Czy na marginesie książki można napisać twierdzenie? > Wymyślony tydzien temu przepis robi niezłe zamieszanie! > Czy Bajtek nauczy się układać puzzle? > Dąb Bajtek - jeden z najstarszych w Bajtocji dębów - został zainfekowany! Pomożesz go ocalić? > > Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w rundzie II, która trwa do 5 lutego. > > Przypominamy, że Runda I trwa jeszcze tydzień, > potem zgłoszenia do Rundy I będą liczone do rankingu ×0.5. > > Powodzenia! > Jury konkursu Mistrz Programowania

Ogólne: Nie rozumiem, u mnie działa.

Publiczne ogłoszenie

Pamiętajcie że wasze rozwiązania sprawdzają komputery a nie ludzie, dlatego wasza odpowiedź powinna być co do znaku taka jak w treści zadania. Czyli: - Wielkość liter ma znaczenie. - Nie wypisujemy żadnego "wynik to: " albo "odpowiedź: " - Nie wypisujemy też "podaj liczbę: ", wszystkie takie wiadomości komputer uzna za waszą odpowiedź i stwierdzi że jest błędna. Jeżeli na szkopule nie działa wam test który działa na waszym komputerze, zazwyczaj jest to spowodowane jedną z dwóch opcji: 1. Opisane wyżej, upewnijcie się że wypisujecie co do znaku to co trzeba. 2. "Undefined behavior" -> czyli np. dzielenie przez 0 albo odwoływanie się do nieistniejących zmiennych. W takich sytuacjach kompilator nie wie co zrobić i może zrobić coś innego u was, a coś innego na szkopule.

> Pamiętajcie że wasze rozwiązania sprawdzają komputery a nie ludzie, > dlatego wasza odpowiedź powinna być co do znaku taka jak w treści zadania. > Czyli: > - Wielkość liter ma znaczenie. > - Nie wypisujemy żadnego "wynik to: " albo "odpowiedź: " > - Nie wypisujemy też "podaj liczbę: ", wszystkie takie wiadomości komputer uzna > za waszą odpowiedź i stwierdzi że jest błędna. > > Jeżeli na szkopule nie działa wam test który działa na waszym komputerze, > zazwyczaj jest to spowodowane jedną z dwóch opcji: > 1. Opisane wyżej, upewnijcie się że wypisujecie co do znaku to co trzeba. > 2. "Undefined behavior" -> czyli np. dzielenie przez 0 albo odwoływanie się > do nieistniejących zmiennych. W takich sytuacjach kompilator nie wie co zrobić > i może zrobić coś innego u was, a coś innego na szkopule.

Ogólne: C++

Publiczne ogłoszenie

Jeżeli piszecie kod w C++ i używacie cin / cout do wczytywania i wypisywania, to zalecamy stosować "przyspieszające linijki" ios_base::sync_with_stdio(0); cin.tie(0); cout.tie(0); Więcej informacji tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=aEJZmFVTgfw&t=3655s

> Jeżeli piszecie kod w C++ i używacie > cin / cout do wczytywania i wypisywania, > to zalecamy stosować "przyspieszające linijki" > > ios_base::sync_with_stdio(0); > cin.tie(0); > cout.tie(0); > > Więcej informacji tutaj: > https://www.youtube.com/watch?v=aEJZmFVTgfw&t=3655s

Ogólne: Limity

Publiczne ogłoszenie

Limity do zadań: r1a: 0.5s 64MB r1b: 1s 256MB r1c: 2s C++, 4s Python 128MB r1d: 1s C++, 4s Python 64MB r1e: 2s C++, 4s Python 128MB Zwracam uwagę że pomimo osobnych limitów dla Pythona, zalecamy pisać zadania w C++ szczególnie D i E.

> Limity do zadań: > r1a: 0.5s 64MB > r1b: 1s 256MB > r1c: 2s C++, 4s Python 128MB > r1d: 1s C++, 4s Python 64MB > r1e: 2s C++, 4s Python 128MB > > Zwracam uwagę że pomimo osobnych limitów dla Pythona, > zalecamy pisać zadania w C++ szczególnie D i E.

Platformówka (r1b): Odp: Brak informacji o wyjściu

Publiczne ogłoszenie

To nie jest błąd, podczas trwania rundy nie chcemy żebyście widzieli dlaczego wam nie wchodzi zadanie, Byłaby to za duża podpowiedź, a chcemy żebyście nauczyli się sami debugować. W zadaniach a i lub b czasami może być inaczej bo zadanie te mają być istotnie prostsze od reszty.

> To nie jest błąd, podczas trwania rundy nie chcemy żebyście widzieli dlaczego wam nie wchodzi zadanie, > Byłaby to za duża podpowiedź, a chcemy żebyście nauczyli się sami debugować. > W zadaniach a i lub b czasami może być inaczej bo zadanie te mają być istotnie prostsze od reszty.

Tic Tac Toe (r1a): Naprawione

Publiczne ogłoszenie

Paczka naprawiona, a wasze zgłoszenia zostały ponownie ocenione. Sprawdźcie czy nie zmienił się wam wynik.

> Paczka naprawiona, a wasze zgłoszenia zostały ponownie ocenione. > Sprawdźcie czy nie zmienił się wam wynik.

Ogólne: Runda I

Publiczne ogłoszenie

Jaki był pierwszy program, który napisał Bill Gates? Czy gra platformowa Stefka będzie nowym hitem? Jakie danie przygotował Bajtazar? Algorytmy w sieciach społecznościowych. Drzewa i ścieżki. To wszystko znajdziecie w Rundzie I, która właśnie się zaczęła a kończy się 29 stycznia. Zgłoszenia do tej rundy wysłane po 29 stycznia będą się liczyły do rankingu ×0.5. Powodzenia! Jury konkursu Mistrz Programowania

> Jaki był pierwszy program, który napisał Bill Gates? > Czy gra platformowa Stefka będzie nowym hitem? > Jakie danie przygotował Bajtazar? > Algorytmy w sieciach społecznościowych. > Drzewa i ścieżki. > > To wszystko znajdziecie w Rundzie I, która właśnie się zaczęła a kończy się 29 stycznia. > Zgłoszenia do tej rundy wysłane po 29 stycznia będą się liczyły do rankingu ×0.5. > > Powodzenia! > Jury konkursu Mistrz Programowania

Mniej niż 7 (r0b): Odp: Podzadanie

Publiczne ogłoszenie

Podzadania to sposób na zdobycie jakiś punktów, jeżeli nie potrafimy rozwiązać zadania na maxa. Za całkowicie poprawne rozwiązanie (tzw. wzorcówkę) dostajemy 100 punktów. Jeżeli rozwiążemy tylko podzadanie 1 (czyli nasz program będzie działał jeżeli n <= 1000, ale dla większych n już coś się popsuje) to dostaniemy 50 punktów. Maciek

> Podzadania to sposób na zdobycie jakiś punktów, jeżeli nie potrafimy > rozwiązać zadania na maxa. > > Za całkowicie poprawne rozwiązanie (tzw. wzorcówkę) dostajemy 100 punktów. > > Jeżeli rozwiążemy tylko podzadanie 1 (czyli nasz program będzie działał jeżeli > n <= 1000, ale dla większych n już coś się popsuje) to dostaniemy 50 punktów. > > Maciek

Głosowanie (r0a): Odp: Liczby losowe

Publiczne ogłoszenie

Wartości w zadaniu są podane przez użytkownika, 2 liczby w jednej linijce. Należy jednak pamiętać że "użytkownikiem" jest program a nie człowiek więc nie należy wypisywać nic w stylu "podaj 2 liczby: " Maciek

> Wartości w zadaniu są podane przez użytkownika, 2 liczby w jednej linijce. > > Należy jednak pamiętać że "użytkownikiem" jest program a nie człowiek > więc nie należy wypisywać nic w stylu "podaj 2 liczby: " > > Maciek

Ogólne: Co znaczy komunikat "Naruszenie Zasad" przy wysłaniu zadania?

Publiczne ogłoszenie

System który sprawdza zadania ma pewne zabezpieczenia przed oszukiwaniem, dlatego nie wszystkie polecenia w C++ czy pythonie są dozwolone. W szczególności zauważyłem że duża część z was pisze na końcu kodu w C++ system("pause"); Funkcja system jest jedną z tych niedozwolonych, więc dostajecie takie komunikaty. Jakbyście nadal mieli problemy, przypominam że można zadawać pytania przez szkopuła. Maciek

> System który sprawdza zadania ma pewne zabezpieczenia przed oszukiwaniem, > dlatego nie wszystkie polecenia w C++ czy pythonie są dozwolone. > > W szczególności zauważyłem że duża część z was pisze na końcu kodu w C++ > system("pause"); > > Funkcja system jest jedną z tych niedozwolonych, więc dostajecie takie komunikaty. > > Jakbyście nadal mieli problemy, przypominam że można zadawać pytania przez szkopuła. > > Maciek

Ogólne: Runda Próbna

Publiczne ogłoszenie

W Bajtocji właśnie odbyło się głosowanie. Niektórzy mówią, że wybory zostały sfałszowane... Pomóż wybrać prezydenta Bajtocji! Niezależnie, Sebastian zastanawia się nad kwasowością różnych substancji. Czy dasz radę mu pomóc? Runda próbna kończy się 15 stycznia o 23:59:59, a jej wyniki nie liczą się do ostatecznego rankingu. Powodzenia! Jury konkursu Mistrz Programowania

> W Bajtocji właśnie odbyło się głosowanie. Niektórzy mówią, że wybory zostały sfałszowane... Pomóż wybrać prezydenta Bajtocji! > > Niezależnie, Sebastian zastanawia się nad kwasowością różnych substancji. Czy dasz radę mu pomóc? > > Runda próbna kończy się 15 stycznia o 23:59:59, a jej wyniki nie liczą się do ostatecznego rankingu. > > Powodzenia! > Jury konkursu Mistrz Programowania