In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Plansza do gry składa się z kolejno ponumerowanych pól.
Na planszy znajduje się
czarnych pionków i
białych.
Czarne pionki są rozmieszczone na
początkowych polach planszy (na polach o numerach
od 1 do
), natomiast białe na
końcowych polach (na polach o numerach od
do
).
Pole o numerze
jest początkowo wolne.
a. początkowe ustawienie pionków na planszy dla i możliwe ruchy,
b. plansza po wykonaniu ruchu pionkiem z pola 5 i możliwe ruchy
Na planszy można wykonywać dwa rodzaje ruchów polegających na przesunięciu pionka na sąsiednie wolne pole, albo na przeskoczeniu pionkiem nad sąsiednim pionkiem odmiennego koloru i wylądowaniu na wolnym polu.
Celem gry jest zamiana miejscami pionków czarnych i białych (tzn. rozmieszczenie czarnych pionków
na polach o numerach od do
, a białych na polach o numerach od 1 do
).
Interesuje nas najkrótszy ciąg dozwolonych wyników wystarczających do zreazlizowania tego celu.
Napisz program, który:
W jedynym wierszu wejścia znajduje się liczba całkowita (
).
Jeśli istnieje więcej niż jedno rozwiązanie, Twój program może wypisać dowolne z nich.
1poprawną odpowiedzią jest:
3 1 3 2
Autor zadania: Tomasz Idziaszek.