In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Profesor Bajtych jest bajtnistrem Arytmetycznych Rzędów Modulo Arbitralne N.
Rzędem liczby modulo
nazywamy najmniejsze takie
,
że
jest podzielne przez
.
Pracownicy Bajtnisterstwa zmuszeni są do grania w trudną grę w celu określenia ich pensji.
Celem tej gry jest zapewnienie, by tylko osoby dobrze znające się na rzeczy zarabiały największe pieniądze.
Bajtych wybiera ciąg liczb
i
.
Pracownik dostaje do swojej wiadomości jedynie rzędy
modulo
.
Może on poprosić Bajtycha o wykonanie co najwyżej
operacji polegających na tym,
że przemnaża się wszystkie liczby w pewnym spójnym podciągu
przez jakąś liczbę
.
Bajtych płaci pracownikowi tyle B$, ile wynosi rząd sumy
modulo
po wykonaniu wszystkich operacji.
Po kilku miesiącach urzędnicy BARMAN zorientowali się, że Bajtych jest bardzo zachłanny.
W rzeczywistości wybiera on liczby i
dopiero po tym, jak
dostanie wszystkie operacje.
Twoim zadaniem jest napisanie programu, który zasugeruje, jakie operacje należy
wykonać, by Bajtych musiał nam zapłacić jak najwięcej.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu podana jest jedna liczba .
Drugi wiersz zawiera
liczb
,
.
Liczba
jest rzędem
modulo
.
Wynikiem ma być opis ciągu operacji.
W pierwszym wierszu ilość operacji .
W każdym z następnych
wierszy należy podać trzy liczby
,
i
, gdzie
.
Oznaczają one, że
-ta operacja polega na pomnożeniu wszystkich liczb od
do
przez
.
Dla danych wejściowych:
3 6 10 15
poprawną odpowiedzią jest:
3 2 3 6 1 1 5 3 3 5
Autor zadania: Jakub Pawlewicz.