W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
W Bajtlandii postanowiono zorganizować mecz pomiędzy dwiema zwaśnionymi drużynami piłkarskimi: Linuksowcami i Mikromiękkimi. Ponieważ kibice obu drużyn znani są z wzajemnej głębokiej antypatii, należy ich ulokować w miastach możliwie najdalej od siebie oddalonych i pozwolić na oglądanie meczu tylko w telewizji. Bajtlandia jest wyspą, a wszystkie jej miasta leżą na wybrzeżu. Wzdłuż brzegów wyspy biegnie dwukierunkowa autostrada, która łączy wszystkie miasta. Z każdego miasta do każdego innego można dojechać na dwa sposoby: w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, i w kierunku przeciwnym. Długość krótszej z tych dróg jest odległością między miastami.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu standardowego wejścia zapisana jest jedna dodatnia liczba całkowita , , oznaczająca liczbę miast znajdujących się na wyspie. W kolejnych wierszach zapisano długości odcinków autostrady pomiędzy sąsiednimi miastami. Każdy z tych wierszy zawiera jedną dodatnią liczbę całkowitą. W wierszu o numerze zapisana jest długość odcinka autostrady pomiędzy miastem o numerze , a miastem o numerze , natomiast w wierszu o numerze zapisana jest długość drogi pomiędzy miastem a . Całkowita długość autostrady nie przekracza .
Pierwszy i jedyny wiersz standardowego wyjścia powinien zawierać jedną liczbę całkowitą oznaczającą maksymalną odległość na jaką mogą zostać odseparowani kibice.
Dla danych wejściowych:
5 1 2 3 4 5
poprawną odpowiedzią jest:
7
Autor zadania: Piotr Chrząstowski.