Gra w kółko [A]
Limit pamięci: 64 MB
Plansza do gry "w kółko" składa się z
pól umieszczonych na okręgu i ponumerowanych kolejno
liczbami od
do
.
Na planszy rozmieszczonych jest
białych i
czarnych pionków, na każdym polu co najwyżej jeden.
W grę gra dwóch graczy, biały i czarny.
Począwszy od białego, gracze na przemian wykonują ruchy na planszy.
Ruch polega na przesunięciu wybranego pionka swojego koloru o dowolną liczbę niezajętych pól w przód albo w tył.
Przykładowo, na poniższej planszy gracz biały może wykonać ruch pionkiem z pola 3 na pole 4 lub pionkiem z pola
8 na jedno z pól 7, 9, 1.
![](images/PA2009/grarys.gif)
Jeśli w swojej turze gracz nie może wykonać żadnego ruchu, przegrywa.
Wiedząc, że obaj gracze grają optymalnie, sprawdź, który z nich wygra.
Może się tak zdarzyć, że żaden z graczy nie wygra (gra będzie toczyła się
w nieskończoność).
Wejście
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajduje się jedna liczba
oznaczająca liczbę plansz do rozpatrzenia.
W kolejnych wierszach znajdują się opisy poszczególnych plansz; każdy z nich składa się z trzech wierszy.
W pierwszym znajdują się trzy liczby całkowite
,
i
(
,
)
pooddzielane pojedynczymi odstępami i oznaczające długość planszy, liczbę
białych pionków i liczbę czarnych pionków.
W drugim wierszu znajduje się rosnący ciąg
liczb (z przedziału od
do
)
określający położenia białych pionków.
W trzecim wierszu znajduje się rosnący ciąg
liczb określający położenia
czarnych pionków.
Sumaryczna liczba pionków na wszystkich planszach nie przekracza
.
Wyjście
Na standardowe wyjście należy wypisać dokładnie
wierszy z odpowiedziami dla kolejnych plansz.
Odpowiedzią jest jeden znak B, C lub R, w zależności od tego,
czy wygrywa gracz biały, czarny, czy też gra toczy się w nieskończoność.
Przykład
Dla danych wejściowych:
3
9 2 3
3 8
2 5 6
6 2 2
5 6
2 4
7 1 1
3
4
poprawną odpowiedzią jest:
C
B
R
Autor zadania: Tomasz Idziaszek.