In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Bituś i Bajtuś grają w "dwójkowego zbijaka". Gra toczy się na planszy złożonej z pól ponumerowanych liczbami od 1 do . Na każdym polu stoi jeden pionek. Gracze wykonują ruchy naprzemiennie. Ruch polega na zabraniu pionka z pola o numerze i przesunięciu go na pole o numerze , dla dowolnego , o ile takie pole istnieje. Jeśli na nowym polu stał jakiś pionek, to następuje wzajemne "bicie" i oba pionki zostają wyeliminowane z gry. Przegrywa gracz, który nie może wykonać żadnego ruchu.
Za każdym razem Bituś przygotowuje planszę (tzn. wybiera liczbę dodatnią ) oraz wspaniałomyślnie oddaje pierwszy ruch Bajtusiowi. Bituś jednak nie lubi przegrywać, więc postanowił wybierać zawsze taką planszę, na której drugi gracz ma strategię wygrywającą. Tak jest np. dla plansz o długościach lub . Nie chce jednak, by Bajtuś zaczął coś podejrzewać, więc za każdym razem musi wybrać planszę innego rozmiaru.
Poprosił Cię zatem o pomoc. Napisz program, który dla danej liczby wypisze -ty co do wielkości rozmiar planszy, na której drugi gracz ma strategię wygrywającą.
W jedynym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita ().
W jedynym wierszu wyjścia należy wypisać jedną liczbę całkowitą równą rozmiarowi -tej co do wielkości planszy gwarantującej zwycięstwo drugiemu graczowi.
Dla danych wejściowych:
2
poprawną odpowiedzią jest:
10
Autor zadania: Tomasz Idziaszek.