W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Jaś gra ze Stasiem w Bajtocką Wojnę. Na początku rozgrywki każdy z graczy otrzymuje stos kart. Na każdej z kart zapisana jest jedna liczba. Gra toczy się w turach. W czasie tury każdy gracz wyciąga dwie karty z wierzchu swojej talii i podejmuje decyzję, którą z nich odrzucić, a którą przekazać przeciwnikowi (w każdym ruchu jedną z kart należy odrzucić, a drugą przekazać przeciwnikowi). Przeciwnik wkłada otrzymaną kartę pod spód swojej talii.
Gra kończy się w momencie, gdy obaj gracze mają po jednej karcie. Jeśli liczba zapisana na karcie Jasia to , a liczba na karcie Stasia jest równa , to Jaś otrzymuje punktów, a Staś punktów.
Zakładamy, że gracze grają optymalnie (maksymalizują swój wynik liczony zgodnie z powyższą regułą). Ile punktów uda się zdobyć Jasiowi?
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita () oznaczająca liczbę kart, które otrzymali gracze. W drugim wierszu znajduje się ciąg liczb całkowitych (), który opisuje kolejne karty w talii Jasia, począwszy od karty na wierzchu talii. Trzeci wiersz opisuje karty w talii Stasia, w analogicznym formacie.
Twój program powinien wypisać na wyjście jedną liczbę całkowitą - liczbę punktów, które zdobędzie Jaś, przy założeniu optymalnej gry obu graczy.
Dla danych wejściowych:
4 5 3 7 2 2 8 3 4
poprawną odpowiedzią jest:
1
Autor zadania: Eryk Kopczyński.