W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Bajtazar pracuje jako konduktor w Bajtockich Kolejach Państwowych (BKP), które są znane z najdłuższych pociągów osobowych w całej Bajtlandii. Specjalne pociągi wymagają specjalnych rozwiązań, dlatego zarząd BKP wprowadził przepisy mające usprawnić pracę konduktorów. Mówią one między innymi, że sprawdzanie biletów przebiega w następujący sposób:
Ze względów ekonomicznych liczba konduktorów nigdy nie przekracza liczby przedziałów w pociągu.
Wszystkie przedziały w pociągach BKP są identyczne, przez co czas sprawdzania pojedynczego przedziału zależy jedynie od zwinności konduktora. Ponadto, BKP bardzo ceni sobie oryginalność swoich pracowników, dlatego nie ma dwóch konduktorów, którzy sprawdzaliby przedział w takim samym czasie.
Po sprawdzeniu biletów w pociągu, koledzy Bajtazara zawsze przechwalają się, który z nich sprawdził przedział o większym numerze. Pomóż Bajtazarowi stwierdzić, czy ma się czym chwalić, i napisz program, który dla każdego konduktora wyznaczy numer ostatniego przedziału, w którym sprawdził bilety.
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się dwie liczby całkowite i (, , ), oznaczające odpowiednio liczbę przedziałów oraz liczbę konduktorów.
W drugim wierszu znajduje się parami różnych liczb całkowitych . Liczba () oznacza czas sprawdzenia pojedynczego przedziału przez konduktora o identyfikatorze .
W pierwszym wierszu wyjścia Twój program powinien wypisać liczb całkowitych, będących numerami ostatnich przedziałów, jakie sprawdzą konduktorzy (w kolejności rosnących identyfikatorów).
Dla danych wejściowych:
10 3 3 5 6
poprawną odpowiedzią jest:
10 9 7
Wyjaśnienie do przykładu: Powyższy obrazek przedstawia przebieg kontroli biletów. Kolumny odpowiadają kolejnym jednostkom czasu, wiersze - konduktorom, a pogrubione liczby - numerom przedziałów, w których znajdują się konduktorzy w danym czasie.
Autor zadania: Bartłomiej Gajewski.