Turniejem nazywamy graf skierowany, w którym:
i
istnieje
dokładnie jedna krawędź pomiędzy tymi wierzchołkami
(tzn. albo
, albo
),
nie ma krawędzi
).
dowolną permutację zbioru wierzchołków turnieju.
(Permutacją skończonego zbioru
nazywamy każdą różnowartościową
funkcję z
w
.)
Permutację
nazywamy automorfizmem,
jeżeli dla dowolnych dwóch różnych wierzchołków
i
zwrot krawędzi
pomiędzy
i
jest taki sam, jak pomiędzy
i
(tzn.
jest krawędzią w turnieju wtedy i tylko wtedy,
gdy
jest krawędzią w tym turnieju).
Dla zadanej permutacji
interesuje nas, dla ilu turniejów jest ona
automorfizmem.
Weźmy zbiór wierzchołków oznaczonych liczbami
oraz permutację
:
,
,
,
.
Istnieją tylko cztery turnieje, dla których ta permutacja
jest automorfizmem:
Napisz program, który:
-elementowego zbioru wierzchołków,
różnych
-wierzchołkowych turniejów,
dla których ta permutacja jest automorfizmem,
przez
.
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajduje się jedna liczba
naturalna
,
, będąca liczbą wierzchołków.
W kolejnych
wierszach znajduje się opis permutacji
. Zakładamy,
że wierzchołki są ponumerowane liczbami od 1 do
. W wierszu
-szym znajduje się wartość permutacji
dla wierzchołka
nr
(tzn. wartość
).
W pierwszym i jedynym wierszu standardowego wyjścia
powinna znaleźć się jedna liczba całkowita będąca
resztą z dzielenia przez
liczby różnych
-wierzchołkowych turniejów, dla których
permutacja
jest automorfizmem.
Dla danych wejściowych:
4 2 4 3 1
poprawną odpowiedzią jest:
4
Autor zadania: Grzegorz Jakacki.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.