W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Rozważmy grę na prostokątnej planszy złożonej z jednostkowych kwadratów ponumerowanych kolejno od do . Na planszy ustawionych jest pionków, każdy na innym polu, przy czym żaden pionek nie znajduje się na polu o numerze . Pojedynczy ruch w grze polega na przestawieniu dowolnie wybranego pionka na pierwsze wolne pole o większym numerze. Dwaj gracze wykonują na zmianę po jednym ruchu. Wygrywa ten, który postawi pionek na ostatnim polu, tzn. na polu o numerze .
Dla przykładu z rysunku (), gracz może wykonać ruch z pola na , z pola na lub z pola na . Ten ostatni ruch kończy grę.
Mówimy, że ruch gracza jest wygrywający, jeżeli po jego wykonaniu gracz ten może wygrać grę niezależnie od tego, jakie ruchy będzie wykonywał jego przeciwnik.
Napisz program, który:
Pierwszy wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite i (, , ) oddzielone pojedynczym odstępem. Drugi wiersz zawiera rosnących numerów pól, na których znajdują się pionki. Liczby w wierszu są pooddzielane pojedynczymi odstępami.
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać liczbę różnych ruchów wygrywających, jakie może wykonać w zadanej sytuacji początkowej gracz rozpoczynający grę.
Dla danych wejściowych:
5 2 1 3
poprawną odpowiedzią jest:
1
a dla danych wejściowych:
5 2 2 3
poprawnym wynikiem jest:
0
Autor zadania: Bartosz Walczak.