W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Każdy członek Bajtlandzkiej Kasy Pożyczkowej ma prawo pożyczyć dowolną sumę mniejszą niż bajtlandzkich dukatów, ale musi ją w całości zwrócić do Kasy nie później niż po upływie dni. W sali obsługi klientów Kasy ustawiono bankomatów ponumerowanych od do . Każdy bankomat wykonuje tylko jedną operację: wypłaca albo przyjmuje ustaloną kwotę. Bankomat o numerze wypłaca dukatów, jeśli jest parzyste, zaś przyjmuje dukatów, jeśli jest nieparzyste. Gdy klient zamierza wypożyczyć ustaloną kwotę, trzeba zbadać, czy będzie mógł ją pobrać, korzystając co najwyżej raz z każdego z bankomatów i jeśli tak, wyznaczyć numery bankomatów, z których należy skorzystać. Trzeba również zbadać, czy będzie mógł ją zwrócić w podobny sposób i jeśli tak, wyznaczyć numery bankomatów, z których należy skorzystać w celu wykonania tej operacji.
Klient, który zamierza pożyczyć dukatów, pobiera najpierw dukatów w bankomacie nr i dukata w bankomacie nr , a następnie oddaje dukatów w bankomacie nr i dukaty w bankomacie nr . Żeby zwrócić pożyczoną kwotę dukatów, pobiera najpierw dukata w bankomacie numer , a następnie oddaje dukatów w bankomacie nr .
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajduje się jedna liczba całkowita dodatnia . Jest to liczba klientów. W każdym z kolejnych wierszy jest jedna liczba całkowita dodatnia, mniejsza niż , zapisana za pomocą co najwyżej cyfr dziesiętnych. Liczba w -tym z tych wierszy, to wysokość kwoty, którą zamierza pożyczyć klient nr .
W każdym z kolejnych wierszy standardowego wyjścia należy zapisać malejący ciąg liczb całkowitych dodatnich z zakresu oddzielonych pojedynczym odstępem albo jedno słowo NIE:
Dla danych wejściowych:
2 7 633825300114114700748351602698
poprawną odpowiedzią jest:
4 3 1 0 3 0 NIE 99 3 1
Autor zadania: Piotr Chrząstowski-Wachtel.