In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Ulice w Bajtomieście tworzą prostopadłą siatkę - prowadzą ze wschodu na zachód lub z północy na południe. Ulice północ-południe są ponumerowane od 1 do w kolejności z zachodu na wschód. Podobnie ulice wschód-zachód są ponumerowane od 1 do w kolejności z południa na północ. Każda ulica północ-południe przecina każdą ulicę wschód-zachód i odwrotnie, każda ulica wschód-zachód przecina każdą północ-południe. Odległość między dwiema sąsiednimi ulicami północ-południe, a także sąsiednimi ulicami wschód-zachód jest równa jednemu kilometrowi.
W mieście znajduje się sklepów, a każdy sklep jest położony przy skrzyżowaniu ulic. Kupiec Bajtazar dostarcza towary do każdego z sklepów, przy czym część sklepów odwiedza kilka razy dziennie. Bajtazar postanowił wybudować magazyn, z którego dostarczałby towary do sklepów. Magazyn powinien być położony przy skrzyżowaniu ulic. Ciężarówka dostarczająca towary w trakcie jednego kursu może odwiedzić tylko jeden sklep - wyjeżdża z magazynu, dostarcza towar do sklepu i wraca do magazynu. Ciężarówka zawsze jedzie najkrótszą trasą z magazynu do sklepu i z powrotem. Odległość między punktami i jest równa
Napisz program, który:
Pierwszy wiersz standardowego wejścia zawiera jedną liczbę całkowitą (), oznaczającą liczbę sklepów w Bajtomieście.
Kolejne wierszy wejścia zawiera opisy sklepów. Wiersz -wszy zawiera trzy liczby całkowite , i (, ), oddzielone pojedynczymi odstępami. Ten opis oznacza, że -ty sklep jest położony na skrzyżowaniu -tej ulicy północ-południe i -tej ulicy wschód-zachód i ciężarówka codziennie dojeżdża do tego sklepu razy.
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać dwie liczby całkowite oraz , oddzielone pojedynczym odstępem i opisujące położenie magazynu jako skrzyżowanie -tej ulicy północ-południe i -tej ulicy wschód-zachód. Jeżeli istnieje wiele poprawnych wyników, Twój program powinien wypisać dowolny z nich.
Dla danych wejściowych:
3 2 2 1 6 2 1 4 6 1
poprawną odpowiedzią jest:
4 4
Poniższy rysunek przedstawia sytuację z przykładowego wejścia. Ponumerowane punkty oznaczają odpowiednie sklepy. Punkt S oznacza optymalne położenie magazynu.
Autor zadania: Zbigniew Czech.