Przedsiębiorstwo Bajtocki Lotek specjalizuje się w przeprowadzaniu gier liczbowych i loterii pieniężnych, wśród których największą popularnością cieszy się loteria o nazwie Gra w liczby. Również Bajtazar postanowił spróbować szczęścia w grze.
    Kupon do Gry w liczby zawiera 
 pozycji.
    Na każdej z nich można zakreślić jedną z liczb 
.
    Poniższy rysunek przedstawia przykładowe wypełnienie kuponu dla 
 i 
:
    Losowanie zwycięzców przeprowadza się przy pomocy maszyny losującej, w której
    znajduje się po 
 kulek każdego z rodzajów 
, co daje łącznie 
 kulek.
    W górnej części maszyny jest rozmieszczonych równomiernie 
 otworów o średnicy mniejszej
    niż średnica kulki.
    W pewnym momencie losowania włączany jest mechanizm pneumatyczny, który powoduje, że
    do każdego z otworów przyssana zostaje jedna kulka.
    Wypisując kolejno liczby znajdujące się na wylosowanych kulkach, otrzymuje się
    ciąg złożony z 
 liczb, stanowiący wynik losowania.
    Szczęśliwi właściciele kuponów, na których zakreślono taki właśnie ciąg liczb,
    zdobywają nagrodę główną - milion bajtalarów do podziału.
    Na rysunku przedstawiono wynik losowania, przy którym powyższy kupon uzyskałby główną nagrodę.
    Bajtazar nabył kupon i zakreślił na nim 
 liczb.
    Zanim jednak zdążył złożyć swój kupon w kolekturze, w mediach pojawił
    się przeciek, że losowanie w Grze w liczby nie jest do końca uczciwe.
    Zbadano bowiem, że kulki tego samego rodzaju - czyli z tą samą liczbą -
    odpychają się i nigdy nie ustawią się przy sąsiednich otworach
    w trakcie losowania (np. układ kulek przedstawiony na powyższym rysunku nie byłby możliwy).
    Bajtazar, dowiedziawszy się o tym, postanowił zmienić ciąg 
 liczb, który wskazał,
    tak aby żadne dwie kolejne liczby w ciągu nie były takie same.
    Żeby nie kusić losu, chciałby zmienić możliwie najmniej liczb w swoim ciągu.
    Pomóż Bajtazarowi ustalić, ile liczb musi zmienić.
    Pierwszy wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite 
 oraz 
 (
).
    Drugi wiersz zawiera ciąg 
 liczb z zakresu 
.
    W ciągu tym występuje co najmniej jedna para sąsiadujących ze sobą takich samych liczb.
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać jedną liczbę całkowitą dodatnią - minimalną liczbę liczb w ciągu, które trzeba zmienić, tak aby żadne dwie takie same liczby nie występowały w nim obok siebie.
Dla danych wejściowych:
10 3 2 1 1 3 2 2 1 1 1 3
poprawną odpowiedzią jest:
3
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.