Gnębon Bajtopysk postanowił uprzykrzyć życie bajtockim świstakom. Te sympatyczne zwierzątka zamieszkują w norkach, w górnych partiach pasma Bajtogór Wysokich.
    Gnębon odnalazł pewien grzbiet górski, wzdłuż którego w jednej linii jest rozmieszczonych 
    świstaczych norek (dla ułatwienia kolejne norki wzdłuż grzbietu, patrząc z zachodu na wschód, numerujemy od 1 do 
).
    Diabelski pomysł Gnębona polega na gnębieniu świstaków muzyką z gatunku rock and roll.
    Aby go zrealizować, nasz bohater zakupił 
 magnetofonów, w każdym umieścił inny album Bajtelsów
    i rozmieścił je wszystkie w linii, wzdłuż której są wykopane norki.
    Wiadomo, że po rozkręceniu głośności w danym magnetofonie na cały regulator, wydobywająca się
    z niego muzyka nie daje spać świstakom znajdującym się w norkach odległych co najwyżej
    o 
 metrów od tego magnetofonu.
Zaniepokojone tą sytuacją świstaki poprosiły Cię o sprawdzenie, w których norkach na pewno nie uda im się tej zimy wyspać. Nie wiedziały, że to jeszcze nie koniec złośliwości Gnębona...
    Otóż Gnębon postanowił wywołać jeszcze większe zamieszanie i co jakiś czas przestawiać
    niektóre magnetofony.
    Świstakom udało się wykraść tajny plan Gnębona i wiedzą dokładnie, że 
-tego dnia rankiem
    weźmie on magnetofon położony 
 metrów od norki numer 1 i przestawi go w punkt odległy
    o 
 metrów od tejże norki.
    Pomóż świstakom sprawdzić, w ilu norkach nie uda im się zasnąć po każdej takiej zamianie.
    W pierwszym wierszu wejścia znajdują się cztery liczby całkowite
    
, 
, 
 oraz 
 (
, 
,
    
) oznaczające odpowiednio
    liczbę norek świstaków, liczbę magnetofonów Gnębona, liczbę dni "eksperymentu"
    Gnębona i zasięg rażenia magnetofonu.
    Drugi wiersz wejścia zawiera 
 liczb całkowitych 
    (
) oznaczających odległości norek o numerach 
 od norki numer 1.
    Trzeci wiersz zawiera 
 liczb całkowitych 
    (
) oznaczających odległości kolejnych magnetofonów od norki numer 1.
    Wszystkie magnetofony położone są na wschód od tej norki.
    Dalej na wejściu następuje 
 wierszy; 
-ty z nich zawiera dwie liczby całkowite
    
 oraz 
 (
, 
) oznaczające, że na początku 
-tego dnia "zabawy" Gnębon zamierza
    przestawić magnetofon znajdujący się 
 metrów od norki numer 1 w punkt odległy
    o 
 metrów na wschód od tej norki.
    Możesz założyć, że przed wykonaniem takiej operacji na pozycji 
 znajduje
    się jakiś magnetofon oraz że na pozycji 
 nie ma jeszcze żadnego magnetofonu.
    Twój program powinien wypisać 
 wierszy.
    Wiersz numer 
 (dla 
) powinien zawierać jedną liczbę
    całkowitą, oznaczającą liczbę norek, w których żaden świstak
    na pewno się nie wyśpi w nocy przed wykonaniem 
-tej zamiany.
    W ostatnim wierszu należy wypisać, w ilu norkach świstaki nie będą mogły spać po ostatniej zamianie.
Dla danych wejściowych:
5 3 4 1 2 5 6 11 2 4 8 2 1 4 10 8 6 1 8
poprawną odpowiedzią jest:
2 3 3 5 3
Autor zadania: Jakub Radoszewski.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.