W Bajtocji dzieci grają w ciekawą odmianę gry w klasy.
    Na chodniku jest namalowany kwadrat o boku 
, podzielony na 
 jednakowych pól.
    Zadaniem jednego z dzieci, zwanego dalej zawodnikiem,
    jest ponumerowanie wszystkich pól w ściśle określony sposób.
    Przed grą zawodnikowi wyznaczany jest kierunek świata:
    północ, południe, zachód lub wschód
    oraz dozwolony rodzaj skrętu:
    prawo lub lewo.
    Wyznaczone dziecko wchodzi na wybrane przez siebie pole - jedno z czterech pól
    przy wierzchołkach kwadratu, zwraca się w wyznaczonym kierunku świata
    i rozpoczyna numerowanie od postawienia liczby 
 na polu startowym.
    W każdym ruchu zawodnik:
    
, zadany został kierunek
    północ i skręt w prawo, to doświadczony zawodnik wybrałby jako
    pole startowe róg południowo-zachodni, a cały ponumerowany kwadrat wyglądałby tak:

Twoim zadaniem jest napisanie programu, który wypisze zawartość pewnego zadanego wycinka kwadratu wypełnionego przez dzieci.
    W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajdują się pooddzielane pojedynczymi odstępami:
    liczba całkowita 
 (
), oznaczająca długość boku kwadratu,
    oraz dwa wyrazy oznaczające kierunek świata
    (jedno ze słów: POLNOC, POLUDNIE, ZACHOD lub WSCHOD)
    i dozwolony skręt (jedno ze słów: PRAWO lub LEWO).
    W drugim wierszu wejścia znajdują się cztery liczby całkowite 
, 
, 
, 
    (
, 
, 
)
    oznaczające odpowiednio pierwszą i ostatnią kolumnę oraz pierwszy i ostatni wiersz
    wycinka, który należy wypisać.
    Kolumny są ponumerowane od 
 do 
 z zachodu na wschód, zaś wiersze
    - od 
 do 
 z południa na północ.
    W 50% przypadków testowych zachodzi 
, natomiast
    w 75% przypadków testowych zachodzi 
.
    Twój program powinien wypisać na standardowe wyjście dokładnie 
 wierszy,
    a w każdym z nich po 
 liczb pooddzielanych pojedynczymi odstępami.
    Mają one przedstawiać kolejne wiersze wycinka ponumerowanego kwadratu, podane
    w kolejności od najbardziej wysuniętego na północ do położonego najbardziej
    na południu.
Dla danych wejściowych:
5 POLNOC PRAWO 2 4 2 3
poprawną odpowiedzią jest:
18 25 22 17 24 23

Autorzy zadania: Marian M. Kędzierski, Błażej Osiński.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.