W Bajtocji niedawno zbudowano staw, w którym mieszka 
 żółwi.  W
  każdym z 
 domków, ponumerowanych od 1 do 
, które się tam
  znajdują, mieszka dokładnie jeden żółw.
  W najbliższym czasie do Bajtocji planuje wpaść w odwiedziny rak
  Wędrownik mieszkający na co dzień w Bajtomeryce. Jest on
  rakiem bardzo towarzyskim i wszystkie bajtockie żółwie są
  jego przyjaciółmi. Podczas swojego pobytu, Wędrownik chce się
  zatrzymać w domku u jednego z nich. Tu powstaje jednak
  dylemat - wktórym domku powinien mieszkać?
Wędrownika interesują przede wszystkim takie domki, z których mógłby odwiedzać jak najwięcej przyjaciół. Mogłoby się wydawać, że odwiedzanie przyjaciół to żaden problem, ale jednak w bajtockim stawie jest to w pewien sposób utrudnione. Po pierwsze, aby kogoś odwiedzić, trzeba się najpierw dostać do jego domku. Po drugie, trzeba później wrócić z powrotem. Zakładamy również, że Wędrowiec nie odwiedza żółwia, u którego mieszka.
Wędrowiec porusza się zgodnie z następującymi zasadami:
, to może przejść do
  domku 
, jeśli istnieje trasa prowadząca z 
 do 
. Jeśli
  porusza się wspak, to może przejść z 
 do 
 tylko po trasie
  prowadzącej z 
 do 
.
  Napisz program, który:
  W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajdują się dwie liczby
  całkowite 
 i 
 (
,
  
),
  oznaczające odpowiednio ilość domków i ilość tras. W
  kolejnych 
 wierszach znajdują się opisy poszczególnych tras, po
  jednym w każdym wierszu. Opis trasy składa się z trzech liczb 
,
  
 i 
 (
, 
). Liczba 
 to
  numer domku, w którym trasa się zaczyna, 
 to numer domku, w
  którym się kończy. Trasa jest specjalna, jeśli 
.
  Twój program powinien wypisać na standardowe wyjście dokładnie 
  wierszy. W 
-tym z nich powinna się znaleźć liczba przyjaciół,
  których mógłby odwiedzić Wędrowiec, gdyby mieszkał w domku numer 
.
Dla danych wejściowych:
5 5 2 1 1 2 3 0 3 4 0 4 2 0 5 3 1
poprawną odpowiedzią jest:
3 3 3 3 0
Mieszkając w domku numer 1, rak może odwiedzić przyjaciół w domkach 2, 3, 4. Mieszkając w domku numer 2, rak może odwiedzić przyjaciół w domkach 3, 4, 5. Mieszkając w domku numer 3, rak może odwiedzić przyjaciół w domkach 2, 4, 5. Mieszkając w domku numer 4, rak może odwiedzić przyjaciół w domkach 2, 3, 5. Mieszkając w domku numer 5, rak nie może odwiedzić żadnego przyjaciela.
Autor zadania: Szymon Acedański.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.