In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
W Bajtocji rosną dwa bardzo wysokie pionowe drzewa, a w każdym z nich są wydrążone jedna pod drugą dziuple dla ptaków. Pewnego dnia w dziuplach postanowiło zamieszkać bardzo szybkich ptaszków. Niektóre ptaszki znają się wzajemnie, więc po wprowadzeniu się chciałyby mieć możliwość odwiedzania się nawzajem w swoich dziuplach. Ptaszki latają bardzo szybko i zawsze po liniach prostych. Chcąc uniknąć niebezpieczeństwa zderzenia postanowiły rozlokować się w dziuplach w taki sposób, żeby:
Jak wiadomo, ptaszki mają niewielkie rozumki. Dlatego też poprosiły Cię - znanego ornitologa - o pomoc w sprawdzeniu, na ile różnych sposobów mogą rozlokować się w dziuplach.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia zapisano trzy liczby całkowite , oraz , oznaczające odpowiednio: liczbę ptaszków, liczbę różnych par ptaszków znających się nawzajem oraz liczbę której należy użyć przy podawaniu wyniku (por. p. Wyjście), , , . Ptaszki są ponumerowane od do . W kolejnych wierszach podane są pary znających się nawzajem ptaszków, po jednej parze w wierszu. W -ym wierszu są zapisane dwie liczby całkowite i oddzielone pojedynczym odstępem, , . Są to numery znajomych ptaszków. Każda (nieuporządkowana) para znajomych ptaszków jest podana dokładnie raz.
Niech będzie liczbą różnych rozmieszczeń ptaszków w dziuplach, spełniających podane warunki. Twój program powinien wypisać w pierwszym wierszu wyjścia jedną liczbę całkowitą: resztę z dzielenia przez . Jeżeli nie istnieje szukane rozmieszczenie ptaszków, to poprawnym wynikiem jest .
Dla danych wejściowych:
3 2 10 1 2 1 3
poprawną odpowiedzią jest:
4
Autor zadania: Jakub Radoszewski.