Bitmapa
Limit pamięci: 32 MB
Dana jest prostokątna bitmapa o rozmiarach . Każdy piksel bitmapy jest albo biały, albo czarny, przy czym co najmniej jeden jest biały. Piksel w -tym wierszu i -tej kolumnie bitmapy nazywamy pikselem . Odległość dwóch pikseli oraz określamy jako:
Zadanie
Napisz program, który:
- wczytuje ze standardowego wejścia opis bitmapy,
- dla każdego piksela oblicza odległość do najbliższego piksela białego,
- wypisuje wyniki na standardowe wyjście.
Wejście
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajduje się para liczb całkowitych , oddzielonych pojedynczym odstępem, , . W każdym z kolejnych wierszy wejścia zapisano dokładnie jedno słowo zero-jedynkowe o długości - opis jednego wiersza bitmapy. Na pozycji w wierszu , , , znajduje się 1 wtedy i tylko wtedy, gdy piksel jest biały.
Wyjście
W -tym wierszu standardowego wyjścia, , należy wypisać liczb całkowitych pooddzielanych pojedynczymi odstępami i takich, że jest odległością piksela od najbliższego piksela białego.
Przykład
Dla danych wejściowych:
3 4 0001 0011 0110
poprawną odpowiedzią jest:
3 2 1 0 2 1 0 0 1 0 0 1
Autor zadania: Marcin Sawicki.