In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Bajtocka odmiana pająka krzyżaka (gatunek Araneida baitoida) ma niesamowitą, nawet jak na bajtockie pająki, umiejętność. Potrafi mianowicie w ciągu ułamka sekundy rozpiąć dowolnie dużą pajęczynę, pod warunkiem, że wszystkie włókna składające się na taką sieć będą leżeć w jednej płaszczyźnie. To pozwala krzyżakowi stosować dość oryginalną technikę łowiecką. Nie musi czekać, aż mucha wpadnie w uprzednio zastawioną sieć - wystarczy, że pająk zna aktualną pozycję ofiary, i może natychmiast zbudować pajęczynę tak, by mucha przykleiła się do jednego z jej włókien.
Jeden z takich pająków wypatrzył właśnie w ogrodzie Bajtazara much. Każda z nich lata nieruchomo w ustalonym punkcie przestrzeni. Pająk zastanawia się, czy będzie w stanie złapać wszystkie muchy w jedną sieć. Napisz program, który rozwieje wątpliwości pająka.
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się liczba całkowita (). W kolejnych wierszach znajduje się opis pozycji much w przestrzeni: -ty z tych wierszy zawiera trzy liczby całkowite , , (), będące współrzędnymi punktu (w trójwymiarowej przestrzeni euklidesowej), w którym znajduje się -ta mucha. W dowolnym punkcie może znajdować się co najwyżej jedna mucha.
Twój program powinien wypisać słowo TAK, jeśli pająk, rozpinając jedną pajęczynę, jest w stanie złapać wszystkie muchy. W przeciwnym razie Twój program powinien wypisać słowo NIE.
Dla danych wejściowych:
4 0 0 0 -1 0 -100 100 0 231 5 0 15
poprawną odpowiedzią jest:
TAK
natomiast dla danych wejściowych:
4 0 1 0 -1 0 -100 100 0 231 5 0 15
poprawnym wynikiem jest:
NIE
Autor zadania: Szymon Acedański.