In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Na porannym apelu w koszarach wszyscy przebywający tam żołnierze muszą ustawić się w szeregu. Nie mogą jednak stanąć w dowolnej kolejności, tylko od najwyższego do najniższego. Najwyższy może przy tym stać zarówno z lewej, jak i z prawej strony. Pomóż im wyznaczyć liczbę sposobów, na jakie mogą ustawić się poprawnie.
Dwa ustawienia żołnierzy uważamy za identyczne wtedy i tylko wtedy, gdy każdy żołnierz w obu ustawieniach ma tego samego sąsiada po lewej stronie (lub w obu nie ma go wcale) oraz w obu ustawieniach ma tego samego sąsiada po prawej stronie (lub w obu nie ma go wcale).
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita (), oznaczająca liczbę żołnierzy w koszarach. Drugi wiersz wejścia zawiera liczb całkowitych (), pooddzielanych pojedynczymi odstępami i oznaczających wysokości kolejnych żołnierzy.
Twój program powinien wypisać w pierwszym i jedynym wierszu wyjścia cztery ostatnie cyfry dziesiętne liczby ustawień żołnierzy w jednym rzędzie w kolejności posortowanej względem ich wysokości. Jeżeli wynik jest mniejszy niż , to należy wypisać wszystkie jego cyfry.
Dla danych wejściowych:
7 2 3 1 4 4 5 2
poprawną odpowiedzią jest:
8
Uwaga: Możesz założyć, że w 50% testów jest spełniony warunek .
Oto wszystkie poprawne ustawienia żołnierzy z przykładu (w nawiasach znajdują się wysokości żołnierzy, a poza nimi - ich numery, zgodne z kolejnością z wejścia):
3 (1), 1 (2), 7 (2), 2 (3), 4 (4), 5 (4), 6 (5)
3 (1), 7 (2), 1 (2), 2 (3), 4 (4), 5 (4), 6 (5)
3 (1), 1 (2), 7 (2), 2 (3), 5 (4), 4 (4), 6 (5)
3 (1), 7 (2), 1 (2), 2 (3), 5 (4), 4 (4), 6 (5)
6 (5), 4 (4), 5 (4), 2 (3), 1 (2), 7 (2), 3 (1)
6 (5), 5 (4), 4 (4), 2 (3), 1 (2), 7 (2), 3 (1)
6 (5), 4 (4), 5 (4), 2 (3), 7 (2), 1 (2), 3 (1)
6 (5), 5 (4), 4 (4), 2 (3), 7 (2), 1 (2), 3 (1)
Autor zadania: Marian M. Kędzierski.