In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at szkopul@fri.edu.pl.
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Autorzy gry Tetris postanowili stworzyć nową, trójwymiarową wersję gry, w której prostopadłościenne klocki będą opadać na prostokątną platformę. Podobnie jak w przypadku zwykłej, dwuwymiarowej wersji gry, klocki mają opadać osobno, w pewnej ustalonej kolejności. Dany klocek opada, dopóki nie natrafi na przeszkodę w postaci platformy albo innego, już stojącego klocka, a wtedy się zatrzymuje (w pozycji, w jakiej opadał) i pozostaje na swoim miejscu do końca gry.
Autorzy nowej gry postanowili jednak zmienić charakter gry, ze zręcznościowej na grę logiczną. Znając kolejność opadania klocków na płaszczyznę i tory ich lotu, gracz będzie musiał podać wysokość najwyżej położonego punktu w układzie powstałym po opadnięciu wszystkich klocków. Wszystkie klocki opadają pionowo w dół i nie obracają się w trakcie opadania. Dla ułatwienia wprowadźmy na platformie układ współrzędnych kartezjańskich o początku w jednym z jej narożników i osiach równoległych do jej boków.
Napisz program, który zautomatyzuje sprawdzanie, czy gracz udzielił poprawnej odpowiedzi.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się trzy liczby całkowite , i (, ), oddzielone pojedynczymi odstępami i oznaczające odpowiednio: długość i szerokość platformy oraz liczbę klocków, które na nią opadną. W następnych wierszach występują opisy kolejnych klocków, po jednym w wierszu.
Każdy opis klocka składa się z pięciu liczb całkowitych: , , , oraz (, , , , , , ), reprezentujących klocek o długości szerokości i wysokości . Klocek ten będzie opadał na platformę ścianą o wymiarach , przy czym długość i szerokość klocka będą równoległe odpowiednio do długości i szerokości platformy. Wierzchołki rzutu klocka na platformę będą miały współrzędne: , , i .
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać dokładnie jedną liczbę całkowitą, oznaczającą wysokość najwyższego punktu w układzie klocków po zakończeniu ich opadania.
Dla danych wejściowych:
7 5 4 4 3 2 0 0 3 3 1 3 0 7 1 2 0 3 2 3 3 2 2
poprawną odpowiedzią jest:
6
Autor zadania: Jakub Radoszewski.