Jednoręki bandyta [B]
Limit pamięci: 128 MB
Bajtek przyszedł do kasyna, gdzie od razu zainteresował go automat do gry w jednorękiego bandytę.
Najważniejszą częścią automatu są trzy bębny.
Każdy z nich podzielony jest na równych pól, na których namalowane są różne symbole.
Jest możliwych symboli i każdy z nich występuje na każdym bębnie dokładnie raz.
Dla uproszczenia ponumerujmy symbole liczbami od 1 do .
Poniższy rysunek przedstawia przykładowy automat z trzema bębnami podzielonymi na pól:
Po pociągnięciu wajchy, każdy z bębnów przesuwa się cyklicznie o pewną liczbę pozycji.
Wygrana gracza zależy od liczby poziomych rzędów, w których znajdą się trzy takie same symbole.
Bajtek wie, że jednoręki bandyta może zabrać wszystkie jego pieniądze, więc wolałby
najpierw stwierdzić, jaka może być jego maksymalna wygrana.
Pomóż mu i wyznacz liczbę rzędów, w których mogą znaleźć się trzy takie same symbole
przy najkorzystniejszym ustawieniu bębnów.
Wejście
Pierwszy wiersz wejścia zawiera jedną liczbę całkowitą (),
oznaczającą wielkość bębnów.
Trzy następne wiersze opisują układy symboli na poszczególnych bębnach.
Opis bębna składa się z parami różnych liczb całkowitych (),
gdzie oznacza symbol znajdujący się na pozycji .
Wyjście
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać jedną liczbę całkowitą,
równą maksymalnej liczbie rzędów, w których mogą się jednocześnie znaleźć po trzy takie same symbole.
Przykład
Dla danych wejściowych:
5
1 5 4 3 2
1 3 2 4 5
2 1 5 4 3
poprawną odpowiedzią jest:
3
Wyjaśnienie do przykładu: Rysunek do testu przykładowego znajduje się w treści zadania.
Bęben 1 możemy przekręcić o trzy pozycje do góry, bęben 2 o jedną pozycję do góry, a bęben 3 o jedną pozycję w dół.
Autor zadania: Jacek Tomasiewicz.