Kartki [A]
Limit pamięci: 32 MB
Jaś właśnie zaczął w szkole naukę dodawania liczb naturalnych.
Mama Jasia wymyśliła dla niego grę, która ma mu pomóc w nauce.
Na początku gry mama zapisuje na osobnych kartkach wszystkie
liczby naturalne od do i ustawia kartki w rządku w kolejności
zgodnej z numeracją.
Zadaniem Jasia jest wielokrotne wykonywanie czynności, polegającej
na zebraniu pierwszych kartek z rządka, zsumowaniu liczb
zapisanych na tych kartkach, podarciu i wyrzuceniu tych kartek
(poddawane są one następnie procesowi recyklingu)
oraz zapisaniu otrzymanej sumy na nowej kartce i umieszczeniu jej
na końcu rządka.
Jeżeli w jakimś momencie zabawy jest mniej niż kartek
w rządku, to Jaś się tym nie przejmuje i bierze do zsumowania
wszystkie kartki z rządka.
Nowa zabawa bardzo wciągnęła Jasia, który co chwila prosi mamę
o sprawdzenie, czy nie pomylił się w wykonywaniu kolejnych sumowań.
Co więcej, Jasiowi gra zaczęła wychodzić coraz lepiej, więc
powoli próbuje swoich sił dla bardzo dużych wartości i .
Ponieważ mama Jasia przestała nadążać za wykonywanymi przez niego
dodawaniami bardzo dużych liczb, poprosiła Cię o napisanie programu, który
zamiast niej będzie weryfikował postępy Jasia.
Zadanie
Napisz program który:
- wczyta ze standardowego wejścia liczby , oraz ,
- wyznaczy jaka liczba powinna zostać zapisana na kartce przez Jasia
w -tym ruchu gry,
- wypisze wynik na standardowe wyjście.
Wejście
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita
(), oznaczająca liczbę zapytań do programu.
Kolejnych wierszy zawiera po trzy liczby całkowite , oraz
(), pooddzielane pojedynczymi odstępami
i oznaczające zapytanie o liczbę, którą Jaś powinien zapisać na kartce
w -tym ruchu gry o parametrach oraz .
Wyjście
Wyjście powinno składać się z wierszy.
-ty wiersz powinien zawierać jedną liczbę naturalną, będącą
odpowiedzią na -te zapytanie z wejścia.
Przykład
Dla danych wejściowych:
6
6 2 1
6 2 2
6 2 3
6 2 4
6 2 5
6 2 6
poprawną odpowiedzią jest:
3
7
11
10
21
21
Autor zadania: Jakub Radoszewski.