Kości
Limit pamięci: 32 MB
Gra w kości jest grą dwuosobową, w pełni losową.
W ostatnim czasie zdobywa ona w Bajtocji rosnącą popularność.
W stolicy tego kraju istnieje nawet specjalny klub dla jej wielbicieli.
Bywalcy klubu przyjemnie spędzają czas rozmawiając ze sobą i od czasu
do czasu rozgrywają partyjkę swojej ulubionej gry z losowo napotkanym
graczem.
Osoby, które wygrają najwięcej rozgrywek danego dnia
zyskują miano szczęściarza.
Zdarza się, że wieczór w klubie upływa w spokojnej atmosferze i
rozgrywanych jest niewiele partii.
Wtedy nawet jedna wygrana może wystarczyć aby zostać szczęściarzem.
Pewnego razu ten zaszczytny tytuł wywalczył sobie straszny pechowiec
Bajtazar.
Był on tym tak zaskoczony, że całkowicie zapomniał ile partii wygrał.
Zastanawia się teraz, jak wielkie było jego szczęście i czy może
pech go wreszcie opuścił.
Wie kto z kim i ile partii grał tego wieczora.
Nie wie jednak jakie były wyniki.
Bajtazar chce wiedzieć jaka najmniejsza liczba wygranych partii mogła
dawać tytuł szczęściarza.
Pomóż zaspokoić ciekawość Bajtazara!
Zadanie
Napisz program, który:
-
wczyta ze standardowego wejścia dla każdej rozegranej partii
parę uczestniczących w niej graczy,
-
znajdzie najmniejszą taką liczbę , że istnieje układ wyników
rozgrywek, w którym każdy gracz wygrywa co najwyżej partii,
-
wypisze na wyjście liczbę i wyniki wszystkich partii w
znalezionym układzie.
Wejście
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się para liczb
całkowitych i oddzielonych pojedynczym odstępem,
, ;
oznacza liczbę graczy, a liczbę rozgrywek.
Gracze są ponumerowani od do .
W kolejnych wierszach znajdują się pary numerów graczy,
oddzielone pojedynczym odstępem, opisujące ciąg rozgrywek.
Ta sama para może pojawiać się wiele razy w podanym ciągu.
Wyjście
Pierwszy wiersz wyjścia powinien zawierać znalezioną liczbę .
Dla każdej pary numerów graczy , podanej w
-tym wierszu wejścia, w -tym wierszu wyjścia powinna pojawić się
liczba gdy gracz o numerze wygrywa z graczem o numerze w
znalezionym układzie wyników rozgrywek, lub w przeciwnym przypadku.
Przykład
Dla danych wejściowych:
4 4
1 2
1 3
1 4
1 2
poprawną odpowiedzią jest:
1
0
0
0
1
Autor zadania: Łukasz Kowalik.