In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Psst... Ruszyły zawody olimpiady informatycznej dla uczniów szkół podstawowych i średnich. Zadania na tych konkursach są bardzo podobne do zadań, które rozwiązujesz, tutaj, na Szkopule. Zobacz więcej:
- dla uczniów szkół podstawowych: oij.edu.pl/start/
- dla uczniów szkół średnich: oi.edu.pl/l/jak_zaczac/
Jaś przypadkowo znalazł w domu bardzo długą taśmę.
Bez chwili namysłu napisał na taśmie pewien ciąg liczb całkowitych dodatnich.
Teraz chciałby znaleźć w tym ciągu dwie najdalej od siebie położone
różne liczby.
Zakładamy, że odległość między sąsiednimi liczbami to 1, między liczbami
posiadającymi wspólnego sąsiada to 2 itd.
Wejście
Pierwszy wiersz standardowego wejścia zawiera jedną
liczbę całkowitą (), oznaczającą liczbę
przypadków testowych do rozważenia.
Każdy przypadek testowy jest opisany w dwóch wierszach.
Pierwszy z nich zawiera jedną liczbę całkowitą
(), oznaczającą długość sekwencji liczb
zapisanej przez Jasia na taśmie.
Drugi wiersz zawiera ciąg liczb całkowitych
(), pooddzielanych pojedynczymi
odstępami.
Możesz założyć, że w zestawach testowych wartych łącznie 40% punktów
zachodzi .
Wyjście
Twój program powinien wypisać na standardowe wyjście wierszy, po
jednym dla każdego przypadku testowego.
Jeżeli w ciągu odpowiadającym -temu przypadkowi testowemu
nie ma żadnej pary różnych liczb, to -ty wiersz powinien
zawierać jedno słowo "BRAK".
W przeciwnym przypadku w -tym wierszu powinna znajdować się
jedna liczba całkowita, równa odległości między najdalszą
parą różnych liczb w ciągu.
Przykład
Dla danych wejściowych:
2
8
2 5 4 7 3 4 5 2
3
7 7 7
poprawną odpowiedzią jest:
6
BRAK
Wyjaśnienie do pierwszego przykładu: najdalszymi różnymi
liczbami w sekwencji są m.in. pierwsza (czyli 2) i siódma (czyli 5).