Paski
Limit pamięci: 32 MB
Paski to gra dwuosobowa. Rekwizytami potrzebnymi do gry
są paski w trzech kolorach: czerwonym, zielonym i niebieskim.
Wszystkie paski czerwone mają wymiary , zielone
, a niebieskie , gdzie , i są
liczbami naturalnymi. Gracze dysponują nieograniczoną pulą pasków
każdego koloru.
Plansza do gry jest prostokątem o wymiarach i składa się
z pól o wymiarach .
Gracze wykonują ruchy na przemian. Ruch polega na ułożeniu na planszy
paska dowolnego koloru. Obowiązują przy tym następujące zasady:
- pasek nie może wystawać poza planszę,
- nie wolno przykrywać (nawet częściowo) pasków ułożonych wcześniej,
- końce paska muszą pokrywać się z brzegami pól planszy. Przegrywa gracz,
który jako pierwszy nie może wykonać ruchu zgodnie z zasadami gry.
Pierwszy gracz to gracz, który wykonuje pierwszy ruch w grze.
Mówimy, że pierwszy gracz ma strategię wygrywającą, jeżeli niezależnie
od posunięć drugiego gracza zawsze może wygrać.
Zadanie
Napisz program, który
- wczyta ze standardowego wejścia wymiary pasków i co najmniej jednej
planszy,
- dla każdej planszy stwierdzi, czy pierwszy gracz posiada strategię
wygrywającą,
- wypisze wyniki na standardowe wyjście.
Wejście
Pierwszy wiersz standardowego wejścia zawiera trzy liczby naturalne
,
i , , równe długościom
pasków, odpowiednio, czerwonych, zielonych i niebieskich. Liczby w wierszu są
pooddzielane pojedynczymi znakami odstępu.
Drugi wiersz standardowego wejścia zawiera jedną liczbę , , równą liczbie różnych plansz do rozpatrzenia. Wiersze od
do zawierają po jednej liczbie , . Liczba w wierszu jest długością
-tej planszy.
Wyjście
Standardowe wyjście powinno zawierać wierszy. W -tym
wierszu
pliku powinna być zapisana ty;lp jedna liczba:
- 1 - jeżeli pierwszy gracz ma strategię wygrywającą dla -tej
planszy
- 2 - w przeciwnym przypadku.
Przykład
Dla danych wejściowych:
1 5 1
3
1
5
6
poprawną odpowiedzią jest:
1
1
2
Autor zadania: Adam Borowski.