W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Na szalenie wielkiej szachownicy ustawiono mnóstwo figur szachowych1, a wszystkie tego samego koloru. Mówimy, że dana figura szachuje dane pole, jeżeli ta figura może wykonać ruch na to pole, czyli w szczególności:
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się dwie liczby całkowite oraz (, ), oddzielone pojedynczym odstępem i oznaczające liczbę figur ustawionych na kwadratowej szachownicy oraz długość boku szachownicy. Każdy z kolejnych wierszy ma postać " ", gdzie jest literą reprezentującą figurę:
Wyjście powinno się składać z wierszy. -ty z nich powinien zawierać jedną liczbę naturalną, oznaczającą liczbę pól, które szachuje -ta figura z wejścia.
Dla danych wejściowych:
6 5 K 5 5 G 4 1 W 1 3 K 2 3 H 2 2 S 3 3
poprawną odpowiedzią jest:
3 2 4 5 7 7
Powyższy rysunek przedstawia figury z przykładu na szachownicy.
Od każdej figury liniami o różnych stylach zaznaczono pola które szachuje.
Pola, na które może przeskoczyć skoczek, zaznaczono dużymi kropkami.
Autor zadania: Jakub Radoszewski.