In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Profesor Bajtych jest bajtnistrem Arytmetycznych Rzędów Modulo Arbitralne N. Rzędem liczby modulo nazywamy najmniejsze takie , że jest podzielne przez . Pracownicy Bajtnisterstwa zmuszeni są do grania w trudną grę w celu określenia ich pensji. Celem tej gry jest zapewnienie, by tylko osoby dobrze znające się na rzeczy zarabiały największe pieniądze.
Bajtych wybiera ciąg liczb i . Pracownik dostaje do swojej wiadomości jedynie rzędy modulo . Może on poprosić Bajtycha o wykonanie co najwyżej operacji polegających na tym, że przemnaża się wszystkie liczby w pewnym spójnym podciągu przez jakąś liczbę . Bajtych płaci pracownikowi tyle B$, ile wynosi rząd sumy modulo po wykonaniu wszystkich operacji.
Po kilku miesiącach urzędnicy BARMAN zorientowali się, że Bajtych jest bardzo zachłanny. W rzeczywistości wybiera on liczby i dopiero po tym, jak dostanie wszystkie operacje. Twoim zadaniem jest napisanie programu, który zasugeruje, jakie operacje należy wykonać, by Bajtych musiał nam zapłacić jak najwięcej.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu podana jest jedna liczba . Drugi wiersz zawiera liczb , . Liczba jest rzędem modulo .
Wynikiem ma być opis ciągu operacji. W pierwszym wierszu ilość operacji . W każdym z następnych wierszy należy podać trzy liczby , i , gdzie . Oznaczają one, że -ta operacja polega na pomnożeniu wszystkich liczb od do przez .
Dla danych wejściowych:
3 6 10 15
poprawną odpowiedzią jest:
3 2 3 6 1 1 5 3 3 5
Autor zadania: Jakub Pawlewicz.