In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Jaś gra ze Stasiem w Bajtocką Wojnę. Na początku rozgrywki każdy z graczy otrzymuje stos kart. Na każdej z kart zapisana jest jedna liczba. Gra toczy się w turach. W czasie tury każdy gracz wyciąga dwie karty z wierzchu swojej talii i podejmuje decyzję, którą z nich odrzucić, a którą przekazać przeciwnikowi (w każdym ruchu jedną z kart należy odrzucić, a drugą przekazać przeciwnikowi). Przeciwnik wkłada otrzymaną kartę pod spód swojej talii.
Gra kończy się w momencie, gdy obaj gracze mają po jednej karcie. Jeśli liczba zapisana na karcie Jasia to , a liczba na karcie Stasia jest równa , to Jaś otrzymuje punktów, a Staś punktów.
Zakładamy, że gracze grają optymalnie (maksymalizują swój wynik liczony zgodnie z powyższą regułą). Ile punktów uda się zdobyć Jasiowi?
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita () oznaczająca liczbę kart, które otrzymali gracze. W drugim wierszu znajduje się ciąg liczb całkowitych (), który opisuje kolejne karty w talii Jasia, począwszy od karty na wierzchu talii. Trzeci wiersz opisuje karty w talii Stasia, w analogicznym formacie.
Twój program powinien wypisać na wyjście jedną liczbę całkowitą - liczbę punktów, które zdobędzie Jaś, przy założeniu optymalnej gry obu graczy.
Dla danych wejściowych:
4 5 3 7 2 2 8 3 4
poprawną odpowiedzią jest:
1
Autor zadania: Eryk Kopczyński.