In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Jak zapewne wszyscy pamiętają, Bajtuś i Bituś to dwaj chłopcy, którzy lubią grać w rozmaite gry. Ostatnio Bituś poniósł porażkę, zjadając oznaczony kawałek czekolady i chce się zrewanżować Bajtusiowi. Zaproponował mu nową grę, jej zasady są następujące.
Początkowo na tablicy napisana jest pewna liczba całkowita większa od . Gracze na przemian zastępują liczbę aktualnie napisaną na tablicy jej wybranym dzielnikiem (różnym od niej samej). Gdy któryś z graczy napisze liczbę , gra się kończy. Dla każdego dzielnika liczby , z wyjątkiem , określone są dwie liczby i . Gdy Bajtuś w trakcie gry napisze na tablicy liczbę , dostaje punktów. Z kolei Bituś, za napisanie otrzymuje punktów. Celem gry jest zmaksymalizowanie przewagi nad przeciwnikiem, czyli różnicy między zdobytymi punktami a punktami przeciwnika.
Bituś wybrał już liczbę oraz punktację dla jej dzielników. Za to Bajtuś może wybrać, który z chłopców wykona pierwszy ruch. Chciałby on wobec tego wiedzieć, ile w obydwu przypadkach wyniesie przewaga rozpoczynającego grę, przy założeniu, że obaj chłopcy grają optymalnie.
Pierwszy wiersz wejścia zawiera dodatnią liczbę całkowitą oznaczającą liczbę przypadków testowych, które są kolejno opisane w dalszej części wejścia. Opis jednego przypadku testowego rozpoczyna się wierszem z czterema liczbami całkowitymi i (, ). Iloczyn jest równy liczbie , która początkowo znajduje się na tablicy, zaś oznacza liczbę dodatnich dzielników liczby .
W dalszych wierszach znajduje się punktacja dla kolejnych (różnych od ) dzielników , w kolejności rosnącej. W -tym z tych wierszy znajdują się dwie liczby całkowite oraz (), które oznaczają liczbę punktów przyznawanych odpowiednio Bajtusiowi i Bitusiowi za napisanie na tablicy liczby , czyli -tego dzielnika .
Suma liczb po wszystkich przypadkach testowych w jednym pliku nie przekracza .
Wypisz wierszy z odpowiedziami dla poszczególnych przypadków testowych. Odpowiedź dla jednego przypadku składa się z dwóch liczb całkowitych i , które oznaczają przewagę rozpoczynającego grę, jeśli jest nim, odpowiednio, Bajtuś i Bituś.
Dla danych wejściowych:
2 7 1 1 2 3 1 2 2 1 3 1 1 3 3
poprawną odpowiedzią jest:
3 1 2 2
Wyjaśnienie: W pierwszym przypadku testowym rozpoczynający grę może napisać jedynie , co od razu kończy grę. W drugim zaś opłaca się napisać i pozwolić przeciwnikowi napisać .
Autor zadania: Tomasz Kociumaka.